Guerra a Europa
Putin ordena continuar l’ofensiva a Ucraïna després de prendre Lugansk
El control de la regió suposa una important victòria per al Kremlin

El president de Rússia, Vladímir Putin, ha felicitat aquest dilluns als seus militars i a les milícies de l’autoproclamada República Popular de Lugansk per l’«alliberament» d’aquesta regió oriental ucraïnesa, que Moscou reconeix com a Estat independent, i va dir que espera els mateixos èxits als altres fronts. El dirigent ha ordenat a les forces russes continuar la seva ofensiva a l’est d’Ucraïna.
Les forces russes «han de portar a terme les seves missions segons els plans prèviament aprovats», ha declarat Putin, durant una reunió amb el seu ministre de Defensa, Serguei Xoigú, transmesa per la televisió. «Espero que tot vagi bé en la seva direcció com va passar a Lugansk fins ara», ha afegit.
Important victòria
El control de la regió de Lugansk és una important victòria per al Kremlin més de quatre mesos després de l’inici d’una ofensiva militar a Ucraïna. Després d’haver abandonat el seu objectiu inicial de capturar la capital, Kíiv, després d’una dura resistència ucraïnesa, Rússia va centrar els seus esforços a aconseguir el control total de les regions de Donetsk i Lugansk, a l’est del país.
Notícies relacionadesXoigú ha informat Putin que durant l’ofensiva que va permetre prendre el control de les ciutats de Severodonetsk i Lissitxanskk i 22 localitats més les Forces Armades d’Ucraïna van patir 5.469 baixes, 2.221 d’aquestes mortals, i van perdre 196 tancs i altres blindats, 12 avions, un helicòpter, 69 drons i un altre armament divers.
«En aquests moments es porta a terme el desminatge de Lissitxansk, se subministra ajuda humanitària i assistència mèdiques a la població civil», va dir el ministre.
- Gestió hídrica Rialb, el segon embassament més gran de Catalunya i el més jove, bat un nou rècord d’ompliment
- Usos lingüístics Emma Vilarasau, en l’especial sobre la llengua de TV3: «No es pot viure les 24 hores en català»
- Ensenyament Els resultats de la consulta de la llengua vehicular a València es publicaran avui
- Descobriment inesperat Les obres de la Via Laietana troben per sorpresa les restes de cinc cases medievals de Barcelona
- CHAMPIONS LEAGUE El Barça regala una altra gesta a Lisboa
- Política lingüística La influència del castellà cap al català és major que a la inversa en parlants bilingües i varia segons l'edat
- Educació El valencià s’imposa en la majoria de comarques de la Comunitat en la consulta de la llengua escolar
- Ciència Observen per primera vegada com les neurones que conformen el cervell humà emmagatzemen records
- Després de la tornada de La Caixa ¿Quines empreses han tornat a Catalunya després del procés i quines falten per tornar?
- Cas Rubiales La Fiscalia demana l'anul·lació del judici a Rubiales i que se celebri un de nou en considerar que el jutge estava "viciat"