Sanitat
El metge que va trobar el primer cas de verola del mico va mirar d’advertir el món
El doctor nigerià Dimie Ogoina va detectar en un nen d’11 anys el primer cas al seu país en gairebé quatre dècades

Gairebé cinc anys després que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) hagi declarat la verola del mico emergència de salut pública de caràcter preocupant a nivell internacional, un doctor a Nigèria ja havia alertat al món dels riscos que es donés l’actual situació.
Es tracta del doctor Dimie Ogoina, que el setembre del 2017 va atendre un nen d’11 anys que presentava una granissada d’origen desconegut i llagues a la boca. Després de descartar la verola perquè el petit ja l’havia passat, el doctor va decidir enviar mostres al Senegal i als EUA, davant les limitacions del seu propi país, per comprovar l’origen de la patologia. I els resultats van confirmar que es tractava del primer cas de la verola del mico a Nigèria en 38 anys.
Proliferació
Notícies relacionadesA partir de llavors, durant les següents setmanes els contagis van començar a proliferar per tot el país, més enllà de les zones rurals, cosa que va despertar els temors d’Ogoina, que va mirar d’advertir col·legues de tot el món de la necessitat d’adoptar mesures per evitar la propagació de la verola del mico.
La realitat parla que no ha sigut fins a prop de cinc anys després que s’han adoptat les mesures que ell reclamava, ja amb el brot declarat oficialment en almenys 78 països.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"