Guerra d’Ucraïna
Zelenski reitera la seva intenció de recuperar les regions ucraïneses ocupades per Rússia
Les paraules del president arriben just quan Ucraïna ha llançat una contraofensiva militar per trencar la línia de defensa russa i reconquerir la regió de Kherson, a la riba del mar Negre

El president ucraïnès, Volodímir Zelenski, ha reiterat aquest dilluns a última hora que Ucraïna recuperarà totes les regions ocupades per Rússia, incloent-hi la regió de Crimea i els territoris d’alta mar ucraïnesos al mar Negre i el mar d’Azov.
«Ucraïna està tornant a si mateixa. I recuperarà la regió de Khàrkiv, la regió de Lugansk, la regió de Donetsk, la regió de Zaporíjia, la regió de Kherson, Crimea, i definitivament tota la nostra àrea d’aigua del mar Negre i el mar d’Azov, des de l’illa de les Serps fins a l’estret de Kertx», ha dit el mandatari ucraïnès en el seu discurs diari a la població del país.
«Això és el que passarà. Això és nostre. I així com la nostra societat ho entén, vull que els ocupants també ho entenguin. No hi haurà lloc per a ells a territori ucraïnès», ha afegit Zelenski, advertint que «això és la guerra».
En aquest sentit, el president ucraïnès ha assenyalat la seva intenció d’expulsar «els ocupants» més enllà de la frontera d’Ucraïna, i ha instat els militars russos a fugir «si volen sobreviure».
Contraofensiva d’Ucraïna
Notícies relacionades«Aneu-vos-en a casa. Si teniu por de tornar a casa vostra, a Rússia, bé, deixeu que aquests ocupants es rendeixin i us garantirem el compliment de totes les normes dels Convenis de Ginebra», ha expressat Zelenski als militars russos, donant-los l’opció de rendir-se.
Aquestes paraules tenen lloc hores després que les Forces Armades al sud d’Ucraïna hagin anunciat una contraofensiva a la regió de Kherson, a la vora del mar Negre, ciutat ucraïnesa sota control militar des de mitjans de març, després de trencar la primera línia de defensa de les tropes russes.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- DESPRÉS DE SET MESOS DE BAIXA Ter Stegen rep l’alta mèdica i viatja a la final de Copa
- Des de diumenge Centenars de veïns de Cabrils sense gas per una fuga: «Sortia aigua pels fogons»
- Així ha relatat Sergio Alfieri, metge del papa Francesc, els últims minuts de vida del Pontífex