Relleu en els ‘tories’
Vídeo: Liz Truss s’inspira en Margaret Thatcher
Des dels escenaris de les fotografies fins al vestuari: els analistes asseguren que la nova ‘premier’ beu de les fonts de la ‘dama de ferro’
Pujada a un tanc, en un avió de combat, a la plaça Roja de Moscou amb un gorro convidant a fer front a Putin. Són fotos que tenen com a protagonista la nova primera ministra britànica, Liz Truss, que, tanmateix, recorden sospitosament l’escenari escollit per una altra mandatària britànica que va deixar empremta, Margaret Thatcher, la dama de ferro. No només això. La flamant premier s’ha presentat en en els debats a la televisió amb la brusa nuada al coll que tantes vegades va lluir la seva antecessora. Analistes polítics van assegurar que era idèntica a la que va utilitzar Thatcher en una acció televisada del1979, quan va arribar al màxim càrrec públic de la nació. La paròdia va provocar burles i facècies, però ha funcionat aparentment amb els vetusts afiliats conservadors desitjosos de creure en la reencarnació.
Abans d’assumir el comandament de la Secretaria d’Estat per a Relacions Exteriors, Truss va aprofitar una visita diplomàtica a Estònia per fer-se una fotografia sobre un tanc de l’Exèrcit britànic. La imatge va ser comparada amb una icònica instantània de Thatcher quan va visitar les tropes alemanyes el 1986. Quan Truss tenia només set anys, va interpretar el paper de Margaret Thatcher a la seva escola, en un exercici didàctic de les eleccions generals del Regne Unit.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
-
Ofert per
- Predicció meteorològica L’arribada d’una nova borrasca tornarà a portar pluges generalitzades a partir de dimecres