Inundacions a Àsia
Almenys 17 morts per les pluges torrencials al Nepal
El monsó provoca estralls al país, danya infraestructures i causa pèrdues milionàries en l’agricultura

Almenys 17 persones han mort i set més es troben desaparegudes al Nepal a causa dels despreniments causats per les intenses pluges a l’oest del país asiàtic, van afirmar fonts oficials aquest dissabte a Efe. Les fortes pluges van provocar despreniments a tres zones diferents, va afirmar Dipesh Rijal, el cap del districte d’Achham, on van tenir lloc els ensorraments.
L’oest del Nepal s’ha vist colpejat per pluges incessants en els últims tres dies. «Les precipitacions han afectat la xarxa elèctrica i els transports per carretera a Achham», va dir Rijal. El dirigent local va precisar que set persones segueixen en parador desconegut. Els equips de recerca i rescat han sigut mobilitzats a la zona.
Les fortes precipitacions estan causant estralls al Nepal en els últims dies. Almenys cinc persones van morir a causa de les inundacions la setmana passada pels esllavissaments de terra al districte de Darchula, a l’oest fronterer amb l’Índia.
175 morts en un any
Notícies relacionadesAlmenys 175 persones han mort l’últim any al Nepal a causa de les inundacions i els esllavissaments de terra provocats per les intenses pluges associades al monsó, que sol afectar el país des del començament de juny fins a finals de setembre, segons les últimes dades del Ministeri de l’Interior nepalès. Una part important de la població nepalesa viu en zones muntanyoses sensibles a aquest tipus de catàstrofes.
El país va registrar l’octubre passat un rècord inusual de precipitacions torrencials que van causar més de 100 morts i important danys materials al sector agrícola. Les pèrdues a la producció d’aliments s’estimen en uns 100 milions de dòlars.
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims