Ha guanyat l’esquerra
El vot dels italians que viuen a Espanya
El partit més votat entre els expatriats que viuen a Espanya ha sigut el Partit Democràtic, amb el 28,79% dels vots

El partit més votat pels italians que viuen a Espanya ha sigut el Partit Democràtic, amb el 28,79% dels vots (un total de 10.284). Del total de 35.717 vots escrutats, el partit de centreesquerra d’Enrico Letta, que ha anunciat la seva dimissió pels mals resultats, va ser el més votat per la comunitat italiana amb residència a Espanya. La comunitat italiana és la que té més residents a Barcelona, entorn del 10% d’una població estrangera empadronada a la ciutat.
El segon partit més votat ha sigut el de la coalició dretana de Lliga per Salvini-Forza Italia i Germans d’Itàlia, amb 9.851 vots, el 27,58% del total.
Notícies relacionadesL’aliança verda i esquerra, 4.656 vots (13,04%); Moviment Cinc Estrelles, 4.102 vots (11,48%); Azione Italia, 2.662 vots (7,45%); Més Europa, 2.567 (7,19%); Moviment de la Llibertat, 1.096, (3,07%); Centre Democràtic, 499 (1,40%).
L’orientació del vot dels italians a Espanya comparada amb la registrada a Itàlia mostra que el pes de l’esquerra a la comunitat expatriada és més gran. Mentre l’Aliança Verda ha registrat poc més del 3% dels vots a Itàlia, a Espanya ha superat el 13%.
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Nova etapa La candidatura de Jordi Alba i Thiago Alcántara agafa les regnes de l''Hospi'
- Documental El rebuig de Netflix a Aitana: no hi haurà segona temporada de 'Metamorfosis'
- Gir trumpista Meta va eliminar «precipitadament» la moderació de continguts sense avaluar el seu impacte en els drets humans, segons el seu supervisor
- Futbol El curiós «miracle» de l’Avellino: ascendeix cada vegada que mor un papa
- Criança El pediatre Carlos González, sobre el patiment dels fills amb els divorcis: "Sempre ho passen malament"