Estat d’emergència
Nova York negocia amb quatre companyies de creuers allotjar immigrants davant la crisi de demandants d’asil que pateix la ciutat
La crisi migratòria que viu la ciutat està provocada per l’enviament massiu de persones des de la frontera sud del país per part d’estats com Texas

afp 1it26o /
La ciutat de Nova York negocia actualment amb quatre companyies de creuers per allotjar temporalment immigrants als seus barcos buits davant la crisi migratòria que viu la ciutat, que avui ha fet que l’alcalde Eric Adams declari l’estat d’emergència.
El cap de gabinet d’Adams, Frank Carone, va dir que entre aquestes companyies hi ha Carnival Cruise Line i Tallink & Silja, aquesta última de bandera estoniana i amb certa experiència per haver allotjat refugiats ucraïnesos que van fugir de la invasió russa, segons recullen els mitjans locals.
Les negociacions han deixat fora la cèlebre Norwegian Cruise Line, amb la qual es negocia des de fa setmanes però que ha demanat un preu massa alt, per la qual cosa l’alcaldia busca ara «millors acords», sense haver-ne tancat encara cap.
L’alcalde ha explicat avui que el sistema d’albergs està pràcticament ple, per la qual cosa va demanar ajuda urgent als Governs federal i estatal i va reclamar un pla coordinat per traslladar immigrants a altres localitats del país.
Segons Adams, des de l’abril passat més de 17.000 demandants d’asil, majoritàriament sud-americans, han sigut enviats en autobusos a Nova York des de la frontera sud dels Estats Units, en enviaments organitzats pel govern de l’estat, dominat pels republicans de línia dura.
Notícies relacionadesPrecisament el governador de Texas, Greg Abbott, va respondre gairebé immediatament a la declaració d’emergència d’Adams en el seu compte de Twitter, on va escriure: «Les ciutats refugi com Nova York pateixen una FRACCIÓ del que enfronten diàriament les poblacions frontereres de Texas. Continuarem enviant per autobús emigrants a Nova York, Washington i Chicago», ciutats totes amb alcaldes demòcrates.
Aquests enviaments continuaran –va prosseguir Abbott– «fins que (el president Joe) Biden faci la seva feina de donar seguretat a la frontera».
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Audiència Provincial de Madrid Carlo Ancelotti serà jutjat dimecres per un frau fiscal de més d’un milió d’euros
- Antony Beevor, historiador: "Tant de bo cregués alarmista parlar d’una tercera guerra mundial"
- Putin proposa un "govern temporal" per a Ucraïna sense Zelenski
- Un risc sísmic constant
- El conflicte del Pròxim Orient Israel bombardeja Beirut per primera vegada des de l’alto el foc
- Visita polèmica Coalició contra el desafiament de Trump Vance: "Dinamarca no fa una bona feina en la defensa de Groenlàndia"