175 anys de ferrocarril al país

Així és el tren més llarg del món, que ha completat amb èxit el seu primer trajecte a Suïssa

És hipnòtic veure l’extens comboi enroscar-se per les exuberants muntanyes helvètiques

1
Es llegeix en minuts

Suïssa és un país especialitzat en trens. La seva orografia no permet cap altra alternativa de transport juntament amb les seves enrevessades carreteres. El 2016, el país alpí ja va inaugurar el túnel ferroviari més llarg i profund del món. La via subterrània de San Gotardo creua els Alps i té 57 quilòmetres i bat tots els rècords de longitud del món: supera el túnel de Saikán, al Japó, de 53 quilòmetres, i l’Eurotúnel  que uneix França amb Anglaterra per sota del canal de la Mànega, que mesura 50,5 quilòmetres. Ara, per commemorar els 175 anys de l’arribada del ferrocarril al país, Suïssa ha aconseguit un altre rècord: el tren de passatgers més llarg del planeta ha completat amb èxit el seu primer trajecte.

Suïssa ha fet realitat la novel·la gràfica ‘Le Transperceneige’ creada per Jacques Lob i Jean-Marc Rochette. Si t’has quedat igual al llegir això, potser et sonen més la pel·lícula i la sèrie de NetflixSnowpiercer’. En un món utòpic, el ‘Trencaneu’ de 1.001 vagons i 16 quilòmetres de longitud fa voltes a la Terra amb els supervivents d’una edat de gel que ha acabat amb gairebé tota la humanitat.

El tren de 100 vagons i 1.910 metres de llarg

Notícies relacionades

Un tren de tals magnituds no té cabuda en la realitat i menys encara en les embolicades vies helvètiques. Però Ferrocarril Rètic (RhB), la segona companyia fèrria més important de Suïssa, ha aconseguit una gesta. L’empresa ha construït un tren de 100 vagons i 1.910 metres de llarg. I el més important: ha recorregut amb èxit la ruta Albula-Bernina, declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO, que va des de Preda fins a Bergun i passa per l’espectacular viaducte de Landwasser.

«El que mirem de trobar és un bon esdeveniment per augmentar la visibilitat de la nostra bonica ruta», va manifestar dissabte el director del Ferrocarril Rètic, Renato Fasciati. No hi ha dubte que ho han aconseguit: és hipnòtic veure el comboi enroscant-se per les exuberants muntanyes transalpines.