Campanya d’atacs
Manifestació contra els bombardejos de Turquia contra posicions kurdes al nord de Síria
Els atacs des de territori turc han causat la mort a 59 combatents kurds i soldats sirians, i han afectat una cinquantena de localitats

Centenars de kurdosirians s’han manifestat aquest diumenge a diverses localitats del nord-est de Síria per protestar contra la campanya d’atacs aeris i artillers turcs iniciada fa una setmana en les àrees septentrionals del país àrab, va informar l’Observatori Sirià de Drets Humans. L’ONG, amb seu a Londres però amb una àmplia xarxa de col·laboradors sobre el terreny, va dir que les manifestacions van tenir lloc a les localitats de Qamishli, Deir ez-Zor, Kobane i Al-Derbasiyah, a la província d’Al-Hasaka, entre d’altres.
Els manifestants van condemnar «el silenci internacional davant els atacs turcs contra els territoris sirians», d’acord amb l’Observatori, que va recordar que aquesta campanya «amenaça la seguretat dels civils i podria provocar una onada de desplaçaments». Aquestes protestes es van produir durant una nova jornada d’atacs turcs contra el nord de Síria, on les tropes lleials a Ankara van bombardejar un llogarret i un aeroport militar a la província d’Alep que allotja efectius de les Forces de Síria Democràtica (FSD), una aliança liderada per kurds, segons l’ONG.
Operació ‘Garra-Espasa’
Notícies relacionadesFa una setmana, Turquia va posar en marxa l’operació Garra-Espasa contra el Partit dels Treballadors del Kurdistan (PKK) a l’Iraq i les forces kurdes a Síria, al qual responsabilitzen de l’atemptat que va tenir lloc el 13 de novembre a Istanbul i en el qual van morir sis persones. Les FSD neguen la seva participació en aquest atemptat i denuncien que, en les últimes 24 hores, els bombardejos turcs van afectar un total de 77 pobles i ciutats al nord-est de Síria.
Segons dades publicades per l’Observatori, des del 20 de novembre 59 persones han mort com a conseqüència dels atacs turcs, dels quals 35 eren combatents kurds, 23 soldats sirians i un periodista kurd. Davant aquesta escalada, les forces kurdosirianes van demanar dissabte una posició «més dura» dels Estats Units i dels països àrabs per frenar l’onada d’atacs aeris i artillers turcs contra el nord de Síria, així com una eventual incursió terrestre turca a la regió.
- Crònica rosa L’amor sí que té edat
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Església catòlica El Papa surt a un balcó de l’Hospital Gemelli abans de tornar a casa seva al Vaticà
- ASSUMPTES PROPIS Alizée Delpierre, sociòloga: "Els ultrarics volen ser atesos sense límits"
- PREGUNTES El temps de les il·lusions
- CICLISME Van der Poel guanya a Pogacar una Milà-Sanremo de llegenda