Renúncia al Regne Unit
Nicola Sturgeon, ministra principal d’Escòcia, anuncia la seva dimissió
La primera ministra d’Escòcia, Nicola Sturgeon, ha anunciat que presenta la seva dimissió.
Tot i que es desconeix què hi ha darrere de la decisió, fonts pròximes a la política han admès a la BBC: «Ja n’ha tingut prou».
La ministra principal ocupa el càrrec des de fa més de vuit anys, amb un mandat marcat per la sortida del Regne Unit de la Unió Europea i les reiterades reivindicacions d’un segon referèndum independentista.
Notícies relacionadesSturgeon, que va substituir Alex Salmond el novembre del 2014 després del fracàs precisament de la primera consulta i que és la cap de Govern que més temps ha estat al poder, té previst comparèixer davant els mitjans a Edimburg, segons la BBC.
Nascuda a la ciutat d’Irvine el 1970, Sturgeon ha militat des d’adolescent al Partit Nacional Escocès (SNP) i es dedica a temps complet a la política des d’abans de complir els 30 anys, després d’un breu període com a advocada. En els últims anys, el SNP ha guanyat pes tant al Parlament escocès com al central.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Totes les estrenes i tornades Les 10 sèries que no et pots perdre aquest febrer
- Educació L'escola 'miracle' al barri del Besòs de Barcelona: de suspendre a estar per sobre de la mitjana en català i extraescolars
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Nations league Espanya remunta contra Bèlgica amb dos gols en l’afegit
- EL PARTIT DE MENDIZORROtZA L’Espanyol afronta un partit amb valor doble a Vitòria
- Crònica rosa Elionor i l’amor
- CRÍTICA Amaia estrena gira i puja a un altre nivell