La vigília de l’aniversari de la guerra
Putin amenaça Occident amb més míssils hipersònics i armament nuclear
Segueixi l’última hora en directe
El president Vladímir Putin ha dit aquest dijous que Rússia mantindrà una atenció més gran en l’augment de les seves forces nuclears. Ho ha assegurat en un discurs per commemorar el dia del Defensor de la Pàtria de dijous, 24 hores abans del primer aniversari de la seva invasió d’Ucraïna. Els comentaris de Putin segueixen la suspensió d’un tractat bilateral de control d’armes nuclears amb els Estats Units.
«Com abans, prestarem més atenció a l’enfortiment de la tríada nuclear», va dir Putin, referint-se als míssils nuclears basats en terra, mar i aire.
Putin ha explicat que, per primera vegada, aquest any es desplegaran míssils balístics intercontinentals Sarmat, una arma capaç de transportar múltiples ogives nuclears.
«Continuarem amb la producció en massa de sistemes Kinzhal hipersònics basats en l’aire i començarem amb el subministrament massiu de míssils hipersònics Zircon basats en el mar», va dir Putin en les declaracions emeses pel Kremlin dijous al matí.
Rússia ha de començar exercicis militars amb la Xina a Sud-àfrica divendres i ha enviat una fragata equipada amb míssils hipersònics.
En vigílies de l’aniversari de la invasió d’Ucraïna, Putin i el president dels Estats Units, Joe Biden, s’havien enfrontat verbalment, destacant les tensions globals entre les superpotències.
Putin va suspendre dimarts el Nou START (Tractat de Reducció d’Armes Estratègiques) amb els Estats Units, acusant-lo de convertir la guerra en un conflicte global a l’armar Ucraïna.
En una visita sorpresa a Kíiv dilluns, Biden va dir que els Estats Units i els seus aliats de l’OTAN estaven defensant la democràcia i la llibertat a Ucraïna.
Dimecres a Varsòvia, Biden va advertir que la suspensió de START va ser un «gran error», però va dir: «No entenc que estigui pensant a utilitzar armes nuclears o alguna cosa per l’estil».
Després de reunir-se amb els líders del flanc est de l’OTAN a Varsòvia, Biden va prometre que els Estats Units «defensaran literalment cada centímetre de l’OTAN», l’aliança militar que inclou alguns països d’Europa de l’Est que limiten amb Rússia.
- Postureig 'low cost' La mariscada més barata d'Espanya se serveix a palades a Barcelona
- Escapades El poble més pintoresc de Catalunya per visitar al febrer és un paradís modernista amb una festa que omple de color l'hivern
- El resort de luxe SLS Barcelona obrirà amb descomptes l’1 d’abril
- Futbol La seu espanyola del «líder mundial en connectivitat» que serveix el Barça és un domicili particular del barri de Sant Andreu
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Aldarull Un grup causa aldarulls en un tren obligant a intervenir la maquinista
- Negociacions El PSOE i Junts es reuneixen abans del debat de la qüestió de confiança
- Un 93% dels trens de la Cerdanya incompleix l'horari
- CARDIOLOGIA ¿Què són i com evitar els greixos trans, que augmenten el risc de mort un 34%?
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet