Comicis parcials
Cop dur per als conservadors britànics en les eleccions locals, segons els primers resultats
MULTIMÈDIA | Guia de la coronació del rei Carles III (comparada amb la d’Isabel II)
MULTIMÈDIA | Els reptes, polèmiques i problemes del rei Carles III
DIRECTE | Coronació de Carles III d’Anglaterra: últimes notícies sobre la seva proclamació com a rei

El ‘premier’ britànic i líder del Partit Conservador, Rishi Sunak, no ha superat el primer test a les urnes des que va prendre possessió del càrrec, fa sis mesos. Segons els resultats preliminars, els ‘tories’ han perdut un important nombre d’escons en les eleccions locals parcials celebrades aquest dijous a 230 consells d’Anglaterra.
El recompte, que continuarà al llarg del dia, ja ha revelat grans derrotes a bastions tradicionals de la dreta britànica. «El missatge que estic escoltant de la gent aquesta nit és que volen que ens enfoquem en les seves prioritats i que ens hi entreguem», ha manifestat el primer ministre als periodistes aquesta matinada quan han començat a conèixer-se alguns resultats. Segons l’escrutini en 60 dels 230 consells, els conservadors han perdut més de 200 escons. Algunes estimacions xifraven aquesta setmana en 1.000 les pèrdues totals.
El Partit Laborista, per contra, s’ha anotat importants victòries a Plymouth i Stoke-on-Trent. Aquesta població és coneguda com la «capital del Brexit», ja que en el referèndum del 2016 el 69% dels votants van optar per la sortida de la Unió Europea. La formació de Keir Starmer sembla que de moment ha aconseguit 115 seients; els Liberaldemòcrates, 56, i els Verds, 29.
Notícies relacionadesLa coordinadora nacional de la campanya dels laboristes, Shabana Mahmood, ha considerat que «aquests resultats són un desastre per a Rishi Sunak, que els electors castiguen pels fracassos del Brexit».
«Estem superant totes les expectatives», ha manifestat el líder dels Liberaldemòcrates, Ed Davey, al congratular-se pel cop al conservador «mur blau» abans de les pròximes eleccions generals.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Obituari Mor als 90 anys l’actor Richard Chamberlain, famós pel seu paper a ‘El pájaro espino’ i ‘Shogun’
- Polèmica judicial Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.250 euros per la presó provisional si la seva absolució arriba a ser ferma
- El dret a morir Les sol·licituds d’eutanàsia a Catalunya augmenten un 63% en un any: ja hi ha una petició al dia
- A Cerredo (Degaña) Explosió en una mina d’Astúries amb 11 afectats: ja hi ha quatre morts i una persona continua atrapada
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Judici a París Marine Le Pen i vuit diputats més de Reagrupament Nacional, condemnats a inhabilitació per la desviació de fons públics