Suport aeri
Vídeo | Rescat contra rellotge de sis nens i dos adults atrapats en un telefèric al Pakistan
Vuit persones, entre les quals sis nens que es dirigien a l’escola, han quedat avui, dimarts, atrapades en un telefèric al nord del Pakistan després que es trenquessin alguns dels cables que l'aguantaven, mentre les autoritats treballen contra rellotge per evacuar-los.
«L’accident del telefèric a Khyber Pakhtunkhwa és realment alarmant. He ordenat a les autoritats del districte que garanteixin urgentment el rescat i l’evacuació segura de les vuit persones atrapades», ha informat el primer ministre interí, Anwaarul Haq Kakar, a la xarxa social X, anteriorment Twitter.
L’accident ha tingut lloc a les 08.00 hora local (02.00 GMT) quan dos cables del telefèric s’han trencat i han deixat la cabina encallada, ha informat el secretari general Mufti Gulamullah, del subdistricte d’Allai on s’ha produït l’incident, al mitjà pakistanès Dawn.
JA ALLAH Madad #Battagram #chairlift#accident pic.twitter.com/r1XsTam7tW
— Ikramullah Naseem (@realikramnasim) August 22, 2023
El telefèric es troba a uns 2.000 metres d’altitud, segons un document de les Autoritats de Gestió de Desastres Provincial (PDMA) al qual EFE ha tingut accés.
No obstant, diversos mitjans regionals calculen que la cabina es troba encallada a uns 275 metres sobre el terra, en una regió muntanyosa on, segons els veïns, el telefèric és l’única solució per arribar a cotes més baixes, per la qual cosa els equips de rescat han sol·licitat l’ajuda d’un helicòpter per mirar d’evacuar els atrapats.
«Dos adults juntament amb estudiants escolars (estan) encallats en un telefèric a Allai (...) En vista d’això, se sol·licita que brindi suport aeri d’helicòpters per a l’operació de rescat», prea el document de la PDMA dirigit a l’Autoritat Nacional de Gestió de Desastres (NDMA).
Les autoritats temen que el cable pugui trencar-se a causa de la pressió de l’aire provocada per l’helicòpter, davant la qual cosa els equips de rescat inspeccionen altres mètodes per rescatar els vuit afectats.
Notícies relacionadesSegons ha informat per telèfon un dels adults atrapats al mitjà pakistanès GeoNews, els estudiants que viatjaven a bord del telefèric tenen entre 10 i 15 anys, i un d’ells s’ha desmaiat de la por.
A més, ha ressaltat que no tenen aigua potable ni aliments, i que la bateria d’alguns dels seus telèfons començava a esgotar-se.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors