Relleu en plena contraofensiva
Zelenski destitueix el seu ministre de Defensa
El president d’Ucraïna nomena Rustem Umerov com a nou responsable de la cartera en un moment que les autoritats intensifiquen la seva lluita contra la corrupció
Ucraïna admet per primera vegada que llança els seus atacs amb drons des de territori rus
Rússia i Ucraïna mantenen una guerra de desgast sense aparences de pau 18 mesos després de la invasió
Multimèdia | Un any i mig de guerra a Ucraïna: de la batalla del gra a la misteriosa mort del líder de Wagner
DIRECTE | Última hora de la guerra d’Ucraïna

El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha destituït aquest diumenge el ministre de Defensa Oleksí Réznikov i ha demanat «un nou enfocament» en el ministeri, un any i mig després de l’inici de la invasió russa.
«He decidit reemplaçar el ministre de Defensa d’Ucraïna», ha explicat Zelenski en la seva intervenció diària. «Oleksí Réznikov ha passat per més de 550 dies de guerra a gran escala. Crec que el ministeri necessita un nou enfocament i altres formes d’interacció tant amb els militars com amb la societat en general», ha afegit el president ucraïnès.
Ministre en plena guerra
Réznikov, de 56 anys, va assumir el càrrec tres mesos abans de la invasió russa d’Ucraïna el febrer del 2022 i va liderar les negociacions per equipar les seves forces amb armament modern dels aliats.
La seva destitució es produeix enmig de la contraofensiva llançada per Kíiv al juny per alliberar les àrees ocupades de l’est i el sud del seu territori. També arriba en un moment que les autoritats intensifiquen la seva lluita contra la corrupció, a petició de la Unió Europea.
Zelenski va nomenar Rustem Umerov com a nou responsable de la cartera de Defensa. «Ara Rustem Umerov haurà de ser el cap del ministeri» de Defensa, ha indicat el mandatari ucraïnès, que espera que «el Parlament recolzi aquest candidat».
Umerov és un tàrtar, un grup ètnic de la península de Crimea, annexionada per Moscou el 2014, i dirigeix el Fons de Propietat Estatal des de l’any passat.
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Gerard Piqué i Clara Chía, ni ruptura ni crisi
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Adeu al pontífex argentí Assange assisteix amb la seva família al funeral del Papa: Francesc li va oferir «asil» al Vaticà, segons la seva dona
- Consells pràctics El truc de la pastilla de rentavaixelles per netejar el forn
- Adeu al pontífex argentí Trump es reuneix amb Zelenski abans del funeral del papa Francesc: «Són molt a prop d’un acord»
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»