Gir ultra a l’Argentina
El partit de Milei presenta un projecte de llei contra l’avortament
El Govern proposa derogar la norma del 2020 i castigar la interrupció voluntària de l’embaràs amb fins a 15 anys de presó
Després de la seva derrota parlamentària, que l’ha obligat a abandonar almenys temporalment l’anomenada Llei Òmnibus amb què buscava introduir reformes radicals en tots els ordres de la vida argentina, la ultradreta va presentar dimecres a la Cambra de Diputats un projecte de llei per derogar la llei d’interrupció voluntària de l’embaràs. La iniciativa qualifica l’avortament de "delicte" susceptible de ser castigat amb fins a 15 anys de presó.
El 2018, durant el Govern de dretes de Mauricio Macri, i enmig de fortes mobilitzacions socials, els diputats van donar llum verda a la legalització de l’avortament. Aquesta, però, va ser rebutjada pels senadors. La Llei 27.610 es va aprovar finalment el desembre del 2020, en plena pandèmia i sota la presidència del peronista Alberto Fernández, com a conseqüència de les massives manifestacions del moviment feminista. Les disputes al voltant d’aquesta norma es van fer sentir als carrers de Buenos Aires. Les esglésies catòlica i pentecostal també es van expressar en l’espai públic en rebuig del projecte.
Notícies relacionadesEn el nou context polític derivat de l’arribada a la presidència de Javier Milei s’han reactivat les peticions per eliminar el dret consagrat pel Parlament i que permet interrompre legalment l’embaràs fins a les 14 setmanes de gestació.
L’oficialisme ha decidit impulsar aquesta llei perquè "la tremenda crisi que viu el país no és només política o econòmica" sinó "fonamentalment moral".
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives
- «AIXÒ NO ÉS PER CASUALITAT», EXCLAMA Laporta respon a LaLiga: «És un intent més de desestabilitzar el nostre equip»
- Parlament de Catalunya ERC presenta una llei per potenciar el català a les plataformes i combatre les ‘fake news’
- Retorn empresarial Applus torna també la seva seu a Catalunya