Guerra d’Ucraïna
La UE castiga ara el gas liquat rus en la seva nova ronda de sancions

Després de més de mes i mig de negociacions, els ambaixadors permanents de la Unió Europea (UE) van aprovar ahir el catorzè paquet de sancions contra Rússia des que envaís Ucraïna i que inclou, per primera vegada, mesures contra el lucratiu negoci del gas natural liquat (GNL) rus, amb l’objectiu de castigar la reexportació cap a tercers països des dels ports europeus i limitar els ingressos del Kremlin, tot i que els estats membre sí podran continuar important GNL de Rússia. "És una ronda potent i substancial" que augmentarà "l’impacte de les sancions existents i tancarà buits legals", va celebrar la presidència belga del Consell de la UE.
"Aquest contundent paquet impedirà encara més a Rússia l’accés a tecnologies clau i la privarà de més ingressos energètics", va afegir la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen. La decisió va ser possible després que Hongria i Alemanya, l’últim país en retirar la seva oposició, aixequessin les seves últimes reticències per diferents motius. En el cas hongarès, per la seva oposició general a l’estratègia de sancions contra el Kremlin, que considera perniciosa, i en l’alemany, pels efectes de les noves decisions sobre les empreses i la indústria del país.
Notícies relacionadesDependència europea
La pressió per incloure el gas rus entre els productes sancionats ha anat en augment, tot i que fins ara i malgrat la petició explícita del Govern de Volodímir Zelenski i de molts estats membres, sempre havia quedat al marge a causa de la dependència del gas rus. De fet, les noves restriccions seguiran sense afectar la majoria de les exportacions del GNL a la UE, al contrari del que passa amb el carbó o el petroli. La principal novetat, no obstant, és que inclou per primera vegada mesures que afectaran les importacions, les inversions i els transbordaments de gas als ports europeus.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Seguretat viària Augmenten més d'un 46% els morts a les carreteres catalanes en el primer trimestre de l'any
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu