Conclave del Partit Comunista
La Xina accelera la seva transformació tecnològica per avivar l’economia
El comitè central del PCX conclou el seu tercer ple sense mesures sorprenents i decideix aprofundir l’estratègia iniciada fa anys

Accelerar cap a la potència tecnològica. La Xina ha accentuat la seva estratègia en un dels conclaves més rellevants del seu calendari polític mentre la seva economia vaga en la postpandèmia i té alguns dels seus motors gripats. No hi ha més via que aprofundir en la transformació tecnològica, diu un comunicat que decebrà els que esperaven mesures fogoses o girs sorprenents.
"El present i el futur immediat són temps crítics per promoure la construcció d’un país fort i la gran causa del rejoveniment nacional amb una modernització a l’estil xinès", diu el text final del tercer ple del Comitè Central del Partit Comunista de la Xina (PCX), trufat de l’ampul·lós argot comunista. "Un desenvolupament d’alta qualitat és la principal tasca per construir un país socialista modern", segueix dient l’escrit. El gran salt tecnològic haurà d’acabar el 2029, coincidint amb el 80è aniversari del partit.
La revolució tecnològica suma dècades a la Xina. La va emprendre quan les exportacions barates li proporcionaven creixements de doble dígit que meravellaven el món. En pocs anys va passar de copiar productes occidentals a liderar el tren d’alta velocitat, regar el món de centrals elèctriques, portar roques de la cara oculta de la Lluna o discutir l’hegemonia nord-americana en bona part de les indústries que canviaran les nostres vides. Sumit en aquest vertigen, el president, Xi Jinping, encara li va donar una altra empenta davant el deteriorament del context intern i extern.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Mobilitat L’absència de multes a les ZBE frenarà les ajudes al transport
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»