Imputat l’alcalde de Nova York en un cas penal per corrupció
Adams és el primer regidor de la ciutat acusat de delictes federals mentre ocupa el càrrec

Eric Adams va arribar fa tres anys a l’alcaldia de Nova York en bona mesura gràcies a una promesa de combatre el crim i la inseguretat amb mà dura. Ara, després de gairebé dos anys sota investigació per corrupció, el demòcrata, que abans de polític va ser policia, es converteix en el primer dels 110 regidors que ha tingut la principal ciutat dels Estats Units imputat per delictes federals mentre ocupa el càrrec.
L’alcalde demòcrata ha sigut imputat, segons es va saber ahir, per cinc càrrecs de conspiració per cometre frau electrònic, suborn en programes federals i per rebre contribucions de campanya per part de ciutadans estrangers.
La investigació federal que sacseja Nova York va començar fa dos anys però va començar a sortir a la llum el novembre passat, quan agents de l’FBI van realitzar un registre a la casa de la seva principal recaptadora de fons per a la campanya i dies després es van apoderar dels telèfons i altres aparells electrònics del mateix alcalde. Les indagacions s’han centrat en part a determinar si Adams i la seva campanya el 2021 van conspirar per rebre donacions estrangeres il·legals, segons ha informat el Times.
Relacions amb Turquia
En particular hi ha sota la lupa les seves relacions amb el Govern de Turquia, així com amb grups, companyies i individus vinculats a aquest país, tot i que també s’han emès citacions per buscar totes les comunicacions entre l’administració d’Adams i Israel, la Xina, Qatar, Corea del Sud i l’Uzbekistan.
Adams es va avançar a la imputació amb un comunicat i un vídeo, en els quals es va declarar "innocent". Va suggerir de forma bastant directa que està sent perseguit pel Govern federal per haver qüestionat la falta d’ajuda de l’Executiu de Joe Biden a la ciutat per lidiar amb les complicacions i costos que ha tingut l’urbs amb l’arribada massiva d’immigrants.
- La presa espanyola més jove a l’estranger La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- A Sant Adrià de Besòs De fabricar energia a fabricar cultura
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA
- Tragèdia a Àsia El terratrèmol submergeix Myanmar en l’anarquia i deixa almenys 1.600 morts
- "No hi ha cap esperança"
- Relacions internacionals Trump demana a Sánchez que incrementi la despesa en defensa
- Tensió a Turquia El líder opositor turc arenga les protestes contra Erdogan
- Ofensiva judicial Feijóo estudia portar Sánchez al TC per no presentar els Pressupostos