Itàlia ultima una ‘llei mordassa’ que reprimeix el dret a poder dissentir

El líder de la Liga, Matteo Salvini. /
Protestar, fins i tot pacíficament, s’està a punt de convertir en delicte a Itàlia. El Parlament italià, per iniciativa del Govern de la ultradretana Giorgia Meloni, treballa en un projecte de llei –el decret llei 1.660– que introdueix nous delictes, sancions i agreujants en penes relacionades amb protestes al carrer contra les institucions, actes de resistència (també pacífica) en presons i l’ocupació irregular de vivendes, entre d’altres.
La mesura, considerada una "criminalització del dissens" pròpia d’un "Estat policial" per l’oposició de centreesquerra i amplis sectors de la societat, ha sigut aprovada pel Congrés transalpí i ara està sent discutida al Senat.
Penes de presó
Notícies relacionadesLa implementació del que el Govern italià anomena "disposicions en matèria de seguretat pública" preveu, a les parts més rellevants de la seva versió actual, la possibilitat per a les autoritats d’imposar penes de presó de fins a dos anys per a manifestants que bloquegin carrers o estacions ferroviàries, i proposa 20 nous delictes i agreujants que penalitzen el comportament en manifestacions. A més, també augmenta les facultats de la policia, permet l’ajornament de la detenció de mares embarassades o amb fills menors de tres anys i prohibeix la venda de targetes SIM als migrants irregulars. S’introdueix, d’altra banda, el delicte de "revolta" a les presons, que, segons analistes, també penalitza la resistència passiva en disturbis.
El paquet de mesures –que la Lliga de Matteo Salvini, un dels socis principals de Meloni, s’ha mostrat disposada a aprovar amb "prioritat absoluta"– es produeix després que Amnistia Internacional (AI) alertés d’un augment de la repressió en les protestes pacífiques a Europa i que diversos episodis d’enfrontaments entre joves i la policia causessin irritació a Itàlia.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- Apunt Equip pet...¡¿Com?!
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Delinqüència digital Creixen les «estafes híbrides»: l’engany que combina el món virtual i el físic
- Tipus d’interès L’eurozona es blinda: el BCE abaixa tipus al 2,25% en resposta a l’ofensiva de Trump
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Metro de Barcelona Adjudicades per 48 milions les obres de les estacions de Manuel Girona i Campus Nord de l’L9
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho