El Consell d’Europa afirma que Assange ha sigut un pres polític

L’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa va considerar ahir que el fundador de Wikileaks, Julian Assange, ha sigut un pres polític i va demanar als Estats Units que modifiqui la llei d’espionatge per no tornar a utilitzar-la contra periodistes ni denunciants. "L’Assemblea considera que els càrrecs desproporcionadament severs presentats pels Estats Units contra Julian Assange sota la llei d’espionatge, exposant-lo a un risc de facto de cadena perpètua [...] justifiquen la designació de Julian Assange com a pres polític", recull el text de la resolució que va aprovar l’organisme per 88vots a favor, 13 en contra i 20 abstencions.
La institució va afirmar que "l’ús incorrecte que els Estats Units han fet de la llei d’espionatge del 1917 per processar" l’australià "ha provocat un efecte dissuasori perillós, dissuadint editors, periodistes i denunciants d’informar sobre la mala conducta governamental". Per això, va demanar als EUA –que no formen part del Consell d’Europa però sí que és un país observador– que la "reformi urgentment" perquè no s’apliqui contra editors, periodistes i denunciants, sinó contra "l’intent maliciós de danyar la seguretat nacional" de l’Estat.
Retre comptes
Notícies relacionadesEl Consell d’Europa va instar els EUA a portar a terme "investigacions exhaustives, imparcials i transparents sobre presumptes crims de guerra i violacions de drets humans revelats per Wikileaks i Julian Assange, perquè els responsables retin comptes".
També els va demanar que "cooperin de bona fe" amb les autoritats judicials espanyoles que estan investigant el suposat espionatge que la CIA va cometre contra Assange a l’Ambaixada de l’Equador a Londres a través de l’empresa de seguretat UC Global, dirigida per l’exmilitar espanyol David Morales.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros