Un "ensurt" al costat de l’aeroport
L’opció que l’aeròdrom de Ciudad Real aculli nouvinguts inquieta els veïns de Calatrava.

Cañada de Calatrava és un petit poble enganxat a l’aeroport de Ciudad Real de tot just 104 habitants, tot i que a l’estiu multiplica la seva població. Té un bar, però els dimarts tanca, així que ahir el carrer es va convertir en el punt de trobada per parlar del tema del dia: la possibilitat que l’aeròdrom, a tot just tres quilòmetres de distància i que només s’utilitza per a algun vol privat, rodatges i reparar avions, allotgi ara un centre d’acollida d’immigrants.
"Doncs hem tingut una mica d’ensurt, la veritat. Perquè estem aquí sols, no tenim ni botiga ni res, i ara passa això...", comenta una veïna d’uns 65 anys que prefereixen no donar el nom. "No sabem res, si és una notícia falsa o jo que sé –prossegueix–, però, si és veritat, l’hauran d’apanyar bé perquè amb prou feines hi ha una nau. Això no té capacitat. Si ho fan bé, bé estarà ¿no? Perquè són persones, no objectes".
Cada pocs minuts, a Calatrava se sent el brunzit de l’AVE Madrid-Andalusia al passar per la línia d’alta velocitat que discorre enganxada al poble, per a la qual quan es va construir l’aeroport, que va començar a funcionar el 2008, es va fer una passarel·la des de l’aeròdrom per connectar amb el tren. Ara els ferros estan desballestats, abandonats. A les carreteres d’accés a l’aeròdrom l’herba i els matolls han anat poblant els vorals.
Notícies relacionadesNo es veu ni una ànima. Sembla un escenari de Walking dead. Fa anys que les barreres del pàrquing estan aixecades –l’aeròdrom va deixar de funcionar el 2011–, i no hi ha ningú a la garita de seguretat exterior. "No sabem res, la veritat", explica un vigilant ja a l’interior de la terminal, en què hi ha aparcats set cotxes, la majoria de treballadors de Ciudad Real International Airport (CRIA), la propietària de l’aeròdrom.
La companyia CRIA es va apropiar el 2018 de l’aeroport, el primer de construcció privada d’Espanya i que pretenia ser un reforç a l’Aeroport Adolfo Suárez de Barajas (Madrid), per 56 milions d’euros després que l’empresa gestora anterior entrés en concurs de creditors.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- L’euroordre contra Puigdemont
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Aquesta és la ciutat on millor es menja d'Espanya, segons Dabiz Muñoz
- Vins Mas Pòlit celebra els seus 450 anys d'història lligats al vi i a l'Empordà
- Televisió ‘Les tortugues ninja’ tornaran l'11 d'abril a 3Cat 30 anys després
- DAVANT DEL COMITÈ DE COMPETICIÓ L’Osasuna presenta recurs per «alineació indeguda» d’Iñigo Martínez amb el Barça
- Mobilitat ferroviària Una avaria deixa sense servei 140 quilòmetres i 26 estacions de la línia R3 de Rodalies durant tres hores