Atac
Putin es disculpa amb l’Azerbaidjan per l’accident aeri
El president rus, però, no reconeix la responsabilitat del seu país en l’incident
El president rus, Vladímir Putin, es va disculpar ahir davant el seu homòleg azerbaidjanès, Ilham Aliyev, pel "tràgic incident" ocorregut a l’espai aeri de Rússia amb l’avió de passatgers de l’Azerbaidjan Airlines (AZAL) que es va estavellar dimecres passat al Kazakhstan, segons va informar el Kremlin.
En una conversa telefònica amb el mandatari azerbaidjanès, Putin "es va disculpar pel fet que el tràgic incident s’hagi produït a l’espai aeri rus i una vegada més va expressar el seu més profund i sincer condol a les famílies de les víctimes i va desitjar una ràpida recuperació als ferits", s’afirma en la nota de premsa.
En el curs del contacte telefònic, va afegir la presidència russa, "es va observar que l’avió de passatgers azerbaidjanès, que volava estrictament segons l’horari, va intentar repetidament aterrar a l’aeroport de Grozni", la capital de la república russa de Txetxènia. En aquell moment, remarca el comunicat, Grozni, Mozdok i Vladikavkaz van ser atacats per drons de combat ucraïnesos i els sistemes de defensa aèria russos van repel·lir aquests atacs.
Notícies relacionadesL’avió d’AZAL, un Embraer 190 que realitzava el vol J2-8243 Bakú-Grozni, va ser desviat finalment a l’aeroport de la ciutat kazakh d’Aktau, al costat del qual es va estavellar. En el sinistre van morir 38 dels seus 67 ocupants.
Divendres passat AZAL va afirmar que l’aeronau va patir "interferències físiques i tècniques externes" segons ho indiquen "els resultats preliminars" de la investigació. El dia anterior, poc més de 24 hores després de la catàstrofe aèria, dues fonts del Govern azerbaidjanès van dir a EFE que a l’avió de passatgers havia sigut abatut per la metralla d’un míssil antiaeri mentre volava en l’espai aeri de Grozni.
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Nou cicle republicà Els crítics d’ERC es reactiven per condicionar el nou full de ruta de Junqueras
- Possible corrupció La CUP demana a Antifrau que investigui l’exdirector de FGC per un presumpte delicte en l’adjudicació de contractes
- Paral·lel Barcelona inicia la rehabilitació de l’històric Teatre Arnau després d’anys d’abandonament
- Violència contra menors El primer any d’implantació del ‘model Barnahus’ gairebé triplica la detecció de maltractament sexual infantil a Catalunya
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres