Els forts vents tornen a posar Los Angeles en perill
Creix el perill de nous focus i que es revifin o s’intensifiquin els incendis que ja han causat 24 morts
Forts vents càlids amenaçaven ahir de revifar i intensificar els grans incendis que han devastat els turons i suburbis de Los Angeles amb un saldo d’almenys 24 morts i seriosos danys per a la segona ciutat més gran dels Estats Units. Les autoritats també temen que les inclemències provoquin nous focus. "Les pròximes 24 hores encara són molt perilloses, per la qual cosa ens mantindrem molt vigilants. Per això no hem reduït el personal [dedicat a les tasques d’extinció]", va assenyalar el xèrif del comtat de Los Angeles, Robert Luna, que va afegir que quan els gossos rastregen la runa cada dia es troben "amb les restes de membres de la comunitat".
Una setmana després de l’inici dels incendis que es van expandir sense control, les previsions anuncien que poden tornar els vents càlids "particularment perillosos" de Santa Ana amb més de 120 quilòmetres per hora. "Estigueu atents al vostre entorn. Estigueu a punt per evacuar. Eviteu qualsevol cosa que pugui provocar un incendi", va advertir el Servei Meteorològic Nacional nord-americà (NWS).
Part del comtat de Los Angeles i gran part del veí Ventura estan en una "situació particularment perillosa", segons l’NWS, tal com es va alertar abans que es desfermessin els incendis mortals de la setmana passada.
Notícies relacionadesLes autoritats van insistir que estan preparades per a l’eventualitat. "He posicionat estratègicament equips de bombers i grups de tasques que estan abocats a respondre ràpidament davant qualsevol nou incendi que es desencadeni", va declarar a la premsa la cap de bombers de Los Angeles, Kristin Crowley. L’alerta arriba després que s’hagin calcinat 9.700 hectàrees de la luxosa localitat de Pacific Palisades i gairebé 5.700 hectàrees d’Altadena.
A uns quants milers de persones ja se’ls ha autoritzat tornar a casa seva, però unes 88.000 es mantenen encara sota ordres d’evacuació, juntament amb unes 84.000 més que tenen avisos de possible evacuació.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»
- Rosario Ibáñez, professora: "A l’escola del metro no hi havia educació diferent per a nois i noies"
- Mobilitat L’absència de multes a les ZBE frenarà les ajudes al transport
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Alts càrrecs del sector públic Junts i ERC pacten amb el PSOE col·locar afins en institucions i en empreses
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- PSOE El ministre Ángel Víctor Torres anuncia que pateix càncer
- Clàssic a Montjuïc El Madrid guanya el Barça per primera vegada en la seva història i li recorda que no és immortal (1-3)
- Girona Un intent d’ocupació a Font de la Pólvora (Girona) deriva en disturbis i un grup assalta i causa destrosses al centre cívic
- Tres muntanyencs morts El bomber que va atendre les víctimes del Moncayo: «Les condicions climàtiques eren extremes. A l’arribar, un ja havia mort»