Xarxa en qüestió
El Tribunal Suprem dels EUA avala la llei que forçaria la prohibició de TikTok a partir de diumenge

El Tribunal Supremdels Estats Units va recolzar aquest divendres la llei que podria obligar la xarxa social TikTok a suspendre les seves operacions al país abans del 19 de gener, al no haver-se desvinculat de la seva empresa matriu, la xinesa ByteDance.
A partir de diumenge, els usuaris nord-americans que hagin descarregat l’aplicació de la popular xarxa de vídeos, ja no podran obrir-la i seran redirigits a un missatge sobre la nova legislació, juntament amb opcions per descarregar els seus continguts i dades, segons el mitjà.
L’abril del 2024, el Congrés nord-americà va adoptar una llei que obliga l’empresa ByteDance a vendre la seva filial de TikTok en aquest país amb data límit el 19 de gener, un dia abans de la investidura presidencial. Els congressistes van justificar que les dades i continguts en l’aplicació podrien ser utilitzades per part d’autoritats xineses.
TikTok i ByteDance han negat haver donat accés al Govern xinès i també asseguren que mai han rebut exigències en aquest sentit.
Fins ara ByteDance s’ha refusat a cedir TikTok, encara quan inversors nord-americans van fer ofertes, com la de l’empresari Frank McCourt, que es va declarar disposat a comprar-la per 20.000 milions de dòlars.
Trump va demanar posposar la sentència
TikTok va acudir al Suprem per mirar que la llei fos invalidada amb l’al·legat que viola la Primera Esmena de la Constitució que defensa la llibertat d’expressió.
El president electe Donald Trump va demanar als alts magistrats posposar la decisió argumentant que és capaç de trobar una sortida favorable al cas.
Notícies relacionadesEn un missatge intern als equips de TikTok, publicat dimarts pel lloc especialitzat The Verge, les directives de la xarxa van dir que «es preparen per a diversos escenaris».
També va assegurar als treballadors nord-americans del grup que «la seva ocupació, salari i beneficis» es mantindran.
- La presa espanyola més jove a l’estranger La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- A Sant Adrià de Besòs De fabricar energia a fabricar cultura
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA
- Tragèdia a Àsia El terratrèmol submergeix Myanmar en l’anarquia i deixa almenys 1.600 morts
- "No hi ha cap esperança"
- Relacions internacionals Trump demana a Sánchez que incrementi la despesa en defensa
- Tensió a Turquia El líder opositor turc arenga les protestes contra Erdogan
- Ofensiva judicial Feijóo estudia portar Sánchez al TC per no presentar els Pressupostos