Reunió a Berlín
El PPE s’erigeix en defensor d’Europa davant el pròxim líder de la Casa Blanca

Manfred Weber, president del PPE, al Parlament Europeu. | OLIVIER HOSLET / EFE / EPA
"Ningú a la Unió Europea vol un conflicte comercial amb els Estats Units. Però si arriba a passar hem de donar la resposta adequada", va afirmar l’alemany Manfred Weber, líder del Partit Popular Europeu (PPE), davant la cimera celebrada a Berlín per donar suport a Friedrich Merz, candidat dels conservadors alemanys a les eleccions generals del 23 de febrer, que lidera les enquestes amb 10 punts d’avantatge sobre l’AfD. La cita, l’agenda de treball de la qual se centra en la lluita contra les traves burocràtiques, va reunir una dotzena de líders nacionals d’aquesta família política, a més de la presidenta de la Comissió Europea (CE), Ursula von der Leyen, i la del Parlament Europeu, Roberta Metsola.
L’objectiu dels assistents, entre ells el primer ministre suec, Ulf Kristersson, i líders a l’oposició, com l’espanyol Alberto Núñez Feijóo, era mostrar cohesió entorn de Merz. Però la divisió entre aquesta família política europea respecte a la ultradreta complica l’anhelada imatge d’unitat. S’hi suma el tracte preferencial que dona Donald Trump a les diferents branques del dretanisme radical europeu, estiguin o no en el poder, mentre menysté el centrisme o la dreta moderada.
La seva llista de convidats a la presa de possessió de dilluns inclou aliats polítics com la cap del govern italià, Giorgia Meloni, que encara no ha confirmat la seva assistència, o el líder espanyol de Vox, Santiago Abascal, així com una delegació d’Alternativa per a Alemanya (AfD).
Notícies relacionadesPartit del centre
"Els populars vam ser l’únic partit del centre que va guanyar escons en les passades eleccions europees", va recordar Weber en una trobada amb corresponsals estrangers. Correspon al PPE prendre la iniciativa i plantejar les seves ofertes a Trump, per ser aquest, segons el parer del polític bavarès, el mandat dels electors europeus.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- Fenomen social «ChatGPT és el meu amic i el meu terapeuta»: cada vegada més usuaris troben en la IA un «refugi emocional»