Un incendi en un hotel de Turquia causa almenys 76 morts
Detingudes nou persones, inclòs l’amo de l’establiment, per possible negligència

Almenys 76 persones van morir i unes 50 van resultar ferides a causa d’un incendi declarat ahir a la matinada a l’estació d’esquí turca de Kartalkaya, a uns 300 quilòmetres d’Istanbul. Les autoritats van confirmar que 17 ferits havien siguts ja donats d’alta. Es desconeix, de moment, el motiu de l’incendi, que va començar a les 3.30 hora local a la cuina de l’hotel, que tenia l’estructura i decoració rústica –l’edifici està situat a peu de pistes– majorment de fusta. "En el moment de l’incendi hi havia 238 persones allotjant-se a l’hotel. Al migdia d’ahir, el foc ja havia sigut extingit, però els serveis de bombers seguien en tasques de refredament. Com que l’hotel està construït en un pendent, els esforços per extingir les flames van poder ser duts a terme tan sols des de la part frontal i la posterior de l’hotel", va explicar el ministre de l’Interior turc, Ali Yerlikaya. "Vull compartir aquest dolor amb tots els afectats. El que ha passat és impossible de descriure", va afegir.
La policia turca va detenir ahir nou persones acusades de "possible negligència". Entre els detinguts es troba el propietari de l’hotel. Segons van mostrar els mitjans turcs —contra els quals l’Executiu d’Ankara ha imposat una prohibició d’informar sobre l’incendi llevat que no sigui a través d’informacions oficials—, els hostes de l’hotel van abandonar l’edifici en flames de matinada a través de les finestres de l’hotel, i en molts casos es van precipitar al buit.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors