Fràgil treva

Hamàs anuncia que retarda l’alliberament de més ostatges israelians

Hamàs anuncia que retarda l’alliberament de més ostatges israelians

AL YAZIRA TV

1
Es llegeix en minuts
Andrea López-Tomàs
Andrea López-Tomàs

Periodista i politòloga. Corresponsal a l'Orient Proper des de Beirut.

ver +

L’alto el foc trontolla a Gaza. Hamàs va anunciar ahir que el grup retardarà l’alliberament de més captius israelians previst per a dissabte "fins a nou avís". "Durant les últimes tres setmanes, el lideratge de la resistència va monitorar les violacions de l’enemic [Israel] i el seu incompliment dels termes de l’acord" que va entrar en vigor el 19 de gener, va dir Abu Obeida, el portaveu del braç armat de Hamàs, en un comunicat a Telegram. Al seu torn, el ministre de Defensa d’Israel, Israel Katz, va culpar Hamàs de violar la treva a Gaza amb aquest anunci.

Hamàs va denunciar que 25 palestins han sigut assassinats i dotzenes han sigut ferits a Gaza des de l’entrada en vigor de la treva. Segons va afegir, Israel ha violat l’alto el foc al "retardar la tornada de les persones desplaçades al nord de Gaza, atacar-les amb bombardejos i trets en diverses àrees de la Franja i no permetre l’entrada de materials de socors en totes les formes acordades". Segons l’organització palestina, "els israelians estan sabotejant i soscavant l’acord intencionalment".

El pla de Trump per a Gaza

Notícies relacionades

Aquesta decisió de Hamàs té lloc després que el grup renovés la seva condemna a la proposta del president nord-americà, Donald Trump, d’expulsar els palestins de Gaza per "prendre el control de l’enclavament" i construir allà la "Riviera del Pròxim Orient".

Referent a això, Trump va voler aclarir ahir que en els seus plans no hi entra el dret dels palestins de tornar a Gaza. "No, no el tindrien, perquè tindran habitatges molt millors", va declarar el president nord-americà en una entrevista a la cadena Fox News, quan se li va preguntar sobre el dret al retorn dels palestins. "En unes altres paraules, estic parlant de construir un lloc permanent per a ells", va assenyalar.