Hamàs confirma el seu compromís i alliberarà tres ostatges demà

Israel augmentarà l’entrada d’ajuda a Gaza després de dies d’amenaces sobre l’alto el foc

Hamàs confirma el seu compromís i alliberarà tres ostatges demà
1
Es llegeix en minuts
Andrea López-Tomàs
Andrea López-Tomàs

Periodista i politòloga. Corresponsal a l'Orient Proper des de Beirut.

ver +

L’alto el foc a Gaza es manté. Tres ostatges israelians seran alliberats demà, com ha passat des de la seva entrada en vigor el passat 19 de gener. Israel i Hamàs han arribat a un acord sobre la següent fase de la treva. Després de diversos dies d’incertesa i d’amenaces llançades des de Washington i Tel-Aviv, les autoritats israelianes s’haurien compromès a augmentar l’entrada d’ajuda a la Franja, composta principalment per tendes de campanya, gas i equipament mèdic, segons el diari israelià Haaretz, per tal de compensar les absències de les anteriors setmanes que Hamàs va denunciar. Per la seva banda, Hamàs va confirmar que «la resta de l’acord s’implementarà tal com s’ha acordat, inclòs l’alliberament dels ostatges dins del termini establert».

Notícies relacionades

Ahir el grup palestí va anunciar que la seva delegació va mantenir converses amb els mediadors egipcis i qatarians al Caire, centrant-se en els termes de l’acord d’alto el foc. «Especialment respecte a assegurar habitatges per al nostre poble i portar urgentment cases prefabricades, tendes de campanya, equipament pesat, subministraments mèdics, combustible i el flux continu d’ajuda i tot el que està estipulat a l’acord», van destacar.

«Les discussions es van caracteritzar per un esperit positiu, i els germans mediadors a Egipte i Qatar van confirmar que donarien seguiment a tot això per eliminar els obstacles i tancar bretxes», va explicar ahir Hamàs en un comunicat publicat a Telegram.