Atac a Berlín
Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust

Un turista espanyol va resultar ferit de gravetat ahir a la nit al ser apunyalat amb un ganivet al costat del monument a les víctimes de l’Holocaust a Berlín, segons va informar la policia. Es tracta d’un home d’uns 30 anys, la vida de qui no corria perill malgrat presentar ferides de gravetat, segons la televisió pública regional RBB, que va citar fonts policials.
L’autor de l’atac va fugir, segons els testimonis, però poc després va ser detingut. «La comprovació de la identitat del sospitós està en curs, igual que les investigacions», va informar la policia al seu compte de X. Al tancament d’aquesta edició es desconeixia el rerefons dels fets ni si hi ha una relació entre l’atac i el lloc on es va produir.
«Cap a les 18.00 hores, un home va ser ferit de gravetat entre les columnes del monument als jueus assassinats a Europa. El ferit ha sigut traslladat a un hospital i equips de rescat estan atenent les persones que han presenciat els fets», va dir la policia de Berlín al seu compte d’X.
Obert dia i nit
El monument està situat en ple centre de Berlín, a prop de l’emblemàtica Porta de Brandenburg i de l’Ambaixada dels Estats Units. Segons el diari berlinès Der Tagesspiegel, es va trobar un ganivet al lloc.
El monument a les víctimes de l’Holocaust és obra de l’arquitecte Peter Eisenman i, d’acord amb el seu concepte artístic, es manté obert al visitant dia i nit. Està format per 2.710 blocs de formigó de diferents altures, repartits per un espai de 19.000 metres quadrats. La idea d’Eisenmann era convidar a la reflexió i al record dels sis milions de jueus assassinats pel Tercer Reich. El fet que sigui un espai obert fa que, malgrat la vigilància, es produeixin amb relativa freqüència incidents de diversa índole. De vegades, per ignorar-se el sentit i la rellevància del lloc, d’altres per desconeixement o bé simplement per vandalisme.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Futbol Thiago Alcántara, Jordi Alba i l’exlíder local d’ERC postulen precandidatura conjunta a la presidència del CE l’Hospitalet
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Ple al Parlament El Govern assegura que el traspàs de Rodalies servirà perquè els trens funcionin millor
- Mobilitat ferroviària El 24% dels 272 trens de Rodalies i Regionals estan fora de servei
- Finances Catalunya aprova la pujada de la taxa turística, però estudiarà que no s’apliqui per igual a tots els municipis
- Investigació La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya
- Vandellòs presenta al·legacions contra el projecte de construcció d'un magatzem nuclear