Sánchez anuncia un nou paquet de 1.000 milions d’ajuda militar

Zelenski li agraeix l’entrega de sis bateries antiaèries Hawk l’hivern passat

Sánchez anuncia un nou paquet de 1.000 milions d’ajuda militar
1
Es llegeix en minuts
Mario Saavedra

Pedro Sánchez va passar de les paraules als fets i va anunciar un nou paquet de 1.000 milions d’euros en ajuda militar a Ucraïna. "Amb la diplomàcia per si sola no n’hi haurà prou. Necessitem combinar-la amb més fortalesa i unitat", va defensar en la seva intervenció durant la cimera a Kíiv en el marc del tercer aniversari de la invasió russa d’Ucraïna.

La nova ajuda financera per garantir la capacitat de defensa d’Ucraïna s’emmarcarà dins de l’acord bilateral de seguretat firmat el maig de l’any passat a la Moncloa entre Pedro Sánchez i Volodímir Zelenski, amb una altra aportació de més de 1.000 milions. El Govern central renovarà aquest any la contribució econòmica amb la mateixa quantitat que el 2024.

El Consell de Ministres va justificar aquesta partida per a "el reforç de capacitats de diversos sistemes d’armament, material, munició i equipament militar". Principalment, la defensa antiaèria, mitjançant míssils Patriot, però també el desminatge i la col·laboració en indústries de defensa.

Notícies relacionades

El president ucraïnès, per la seva banda, va agrair en persona a Sánchez l’entrega de sis sistemes de míssils antiaeris Hawk l’hivern passat, quan Rússia atacava les infraestructures elèctriques.

"Recordo que vaig anar a Espanya en un moment molt difícil de l’hivern passat. Pedro va prendre la decisió, no sé si puc dir-ho, de donar-nos sis dels 10 Hawk que estàvem buscant molt ràpidament arreu del món", va dir Zelenski en roda de premsa al costat de Sánchez i 12 líders europeus més ahir. "Això ens va servir per protegir el nostre sistema elèctric, i ha funcionat", va afegir. "Els nostres ciutadans tenen electricitat i avui som aquí i ens estem veient".