L’Exèrcit israelià admet el "complet fracàs" en els atacs del 7-O
La investigació de l’agressió de Hamàs del 2023 conclou que més de 5.000 combatents i civils van entrar a Israel des de Gaza

Més de 500 dies després, finalment han acabat arribant les explicacions. L’Exèrcit israelià va publicar ahir els resultats de la seva investigació sobre les fallades militars de la fatídica matinada del 7 d’octubre del 2023. "Un complet fracàs", va resumir un oficial al presentar les conclusions. A més de l’anàlisi dels esdeveniments de la nit anterior al brutal atac que va matar gairebé 1.200 israelians i va provocar el segrest de 250 més, l’informe també es fixa en els anys anteriors, durant els quals les autoritats israelianes van malinterpretar Hamàs i van deixar el sud del país completament vulnerable.
"Massa civils van morir aquell dia preguntant al seu cor o en veu alta: ¿on és l’Exèrcit?", va afegir el funcionari, parlant sota l’anonimat. La investigació conclou que l’atac es va desenvolupar en tres onades. En el seu punt màxim, més de 5.000 combatents i civils van ingressar a Israel des de la Franja de Gaza per terra, mar i aire.
Tres onades
Notícies relacionadesDurant la primera onada, més d’un miler de milicians de Nukhba, la força d’elit de Hamàs, "es van infiltrar" al país sota l’empara de l’intens foc provocat pel llançament de centenars de coets des de Gaza. La investigació afirma que aquests primers lluitadors van ser responsables d’inutilitzar el sistema de comunicacions de l’Exèrcit israelià, els seus centres de comandament i control. Mentre mirava de recuperar-lo, es va desencadenar el caos. En la segona onada, van entrar 2.000 combatents més, i, en la tercera, en van arribar centenars acompanyats de diversos milers de civils, que van aprofitar la confusió per tornar a trepitjar la terra dels seus avantpassats.
Segons la seva pròpia investigació, l’Exèrcit israelià va tenir dificultats per preparar una resposta, ja que les bases més pròximes a la frontera van ser ràpidament envaïdes i la cadena de comandament es va trencar enmig del caos. La nit anterior a l’atac, les tropes van identificar cinc senyals d’activitat inusual de Hamàs, però van creure que no indicaven un atac imminent. Les forces israelianes no estaven preparades per a un atac sorpresa a gran escala per diversos motius. En l’última dècada, analitzada en l’informe, s’havia assentat la "percepció" en el si de l’Exèrcit que Hamàs a Gaza no representava una amenaça significativa.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen