Un accident causa un abocament de combustible a la costa anglesa
Rescatats almenys 37 tripulants després del xoc d’un petroler i un vaixell de càrrega

Un vaixell mercant va col·lidir ahir amb un petroler al mar del Nord, a pocs quilòmetres de la costa d’Anglaterra. L’incident va provocar "diverses explosions" i l’abocament d’una part del combustible per a avions de combat que el petroler portava en un dels seus tancs. Almenys 36 tripulants van ser rescatats amb vida de les dues embarcacions, mentre que una altra persona continua desapareguda, segons va informar l’empresa responsable del vaixell de càrrega a la premsa britànica.
Segons els portals de trànsit marítim, el vaixell de càrrega MV Solong, de 140 metres d’eslora i bandera portuguesa, hauria impactat contra l’MV Stena Immaculate, un petroler nord-americà de 183 metres que estava aparentment ancorat en aquell moment a uns 20 quilòmetres de la costa del comtat d’East Yorkshire. Almenys un helicòpter de rescat i prop d’una desena d’embarcacions es van desplaçar a la zona per mirar d’apagar el foc i rescatar els tripulants.
Notícies relacionadesGraham Stuart, representant a la Cambra dels Comuns d’una de les circumscripcions pròximes al lloc de l’accident, va assegurar que totes les persones a bord de les dues embarcacions van ser evacuades amb vida. "He parlat ara amb la secretària de Transports i tinc entès que només hi ha una persona hospitalitzada", va dir Stuart, que va afegir que la seva principal preocupació era el "possible impacte ecològic" de l’accident. Poc després, el servei d’ambulàncies del comtat de la regió d’East Midlands va negar que hi hagués cap hospitalització.
L’empresa Crowley, operadora del MV Stena Immaculate, va assegurar que el vaixell estava carregat amb combustible per a avions de combat. Segons la BBC, aquest és un dels 10 petrolers que formen part d’un programa del Govern dels Estats Units creat per proveir de combustible les forces armades en moments de conflicte i d’emergència nacional. Un portaveu de l’Exèrcit dels EUA va confirmar poc després a l’agència Reuters que el vaixell estava prestant un servei "a curt termini" a la marina nord-americana. No hi ha indicis per ara que es tracti d’una "activitat maliciosa" orquestrada per actors externs.
- Segona oportunitat Vídeo | Cristina Serra no fa "cap comentari" sobre el seu retrobament amb Pep Guardiola a Barcelona
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Succés Amputen una mà a un jove en una baralla en un bar de l’Hospitalet
- Esports Marc André Ter Stegen desmenteix la infidelitat de la seva dona