Seixanta morts en l’incendi d’una disco macedònia
El mal ús de pirotècnia a la sala, que tenia la llicència falsificada, va poder causar el foc

Com a mínim han mort 60 persones i n’han resultat ferides més de 155, de les quals n’hi ha 22 en estat greu, en un gran incendi que es va desencadenar diumenge a la matinada a la discoteca Pulse de Kocani, a uns cent quilòmetres a l’est de Skopje, la capital de Macedònia del Nord. Al local hi havia uns 1.500 joves, que seguien un concert de la banda de música pop DNK, segons l’agència estatal MIA, que cita el ministre de l’Interior del país, Panche Toshkovski. En l’incendi també van morir quatre dels músics de la banda, d’acord amb la informació de l’agència Efe.
Segons les primeres reconstruccions del fet, l’incendi es va produir a les 2.35, la qual cosa va provocar una estampida i que moltes de les víctimes morissin cremades per les flames o intoxicades pel fum. "Ha sigut horrorós. Hi havia foc per tots costats i no es veia res", va explicar una jove.
El ministre va revelar que la discoteca funcionava amb una llicència falsificada, una revelació que va conduir a la detenció de diversos funcionaris del Ministeri d’Economia de Skopje. "L’empresa no té una llicència legal. Puc dir que aquesta llicència, com d’altres en el passat, està relacionada amb el suborn i amb la corrupció", va dir Toshkovski. Segons el ministre, hi ha més de 20 persones que estan sota sospita, 15 de les quals han sigut detingudes. Alguns sospitosos van morir en l’incendi, mentre que d’altres estan ferits i van ser hospitalitzats. Entre els detinguts hi ha un exsecretari d’Estat del Ministeri d’Economia, responsable de les llicències dels clubs, un director de departament del mateix ministeri i un exdirector de la Direcció Nacional de Protecció i Rescat.
La principal hipòtesi que s’estudia com a detonant de l’incendi és un mal ús de materials pirotècnics i químics a l’escenari, segons el mitjà SDK. Aquesta hipòtesi, encara no corroborada pels investigadors, és avalada per vídeos difosos a les xarxes en els quals es veuen espurnes de foc que arriben fins a la teulada de l’estructura.
Alguns ferits van ser traslladats a hospitals de la vora, principalment a Kocani i Stip, i les autoritats van remarcar que el balanç de morts i ferits podria pujar amb el pas de les hores. La discoteca s’ha clausurat i posat sota confiscació a l’espera dels investigadors.
Els pares d’alguns joves parlaven de caos i uns quants d’ells també van afirmar que continuaven sense localitzar els seus fills. En aquesta línia, el diari Nezavisen va informar que la fiscalia i Interior continuen treballant per mirar d’identificar totes les víctimes.
Notícies relacionadesSet dies de dol
El primer ministre macedoni, Hristijan Mickoski, va ajornar el viatge de feina programat per avui a Podgorica, a Montenegro, i demanarà ajornar la cimera de líders dels Balcans Occidentals, prevista per dimecres i dijous. El Govern, que ha declarat set dies de dol nacional, s’ha mobilitzat i farà tot el que faci falta per abordar les conseqüències i determinar les causes d’aquesta tragèdia, va escriure a les xarxes socials Mickoski, que ha ordenat inspeccions detallades de tots els locals nocturns del país.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Viral Paga 1.360 euros per aparcar dos mesos a La Maquinista de Barcelona: "Costa més que el cotxe"
- El banc català confirma que hi ha "sobre la taula" una fusió alternativa
- El Consell «sabia perfectament» que el Poio s’havia desbordat 3 hores abans de l’SMS
- EL CONTROVERTIT ‘PARTNER’ DEL FC BARCELONA El soci moldau, al descobert
- Meteorologia Les pluges deixen registres de fins a 50 litres a Catalunya
- Successos Mor apunyalat un home de 58 anys en un habitatge al districte de Nou Barris, a Barcelona
- Lapsus temporals Això significa no recordar paraules o confondre el nom de les persones
- Els consells de Maria José Valiente, psicòloga i col·laboradorada de SanaMent ¿Com superar l'astènia primaveral?
- Entrevista Irene Tinagli, presidenta de la Comissió sobre la Crisi de l’Habitatge de l’Eurocambra: «Barcelona serà la nostra primera parada»
- Via fa qui no s’atura