Terrorisme islàmic

Cadena perpètua per al gihadista que va segrestar periodistes a Síria

El Tribunal Penal de París condemna a la pena màxima Mehdi Nemmbouche, una peça clau d’Estat Islàmic a Europa

Cadena perpètua per al gihadista que va segrestar periodistes a Síria

El Periódico

1
Es llegeix en minuts

"Vaig ser un terrorista i no em disculparé mai", va dir el gihadista Mehdi Nemmouche abans que el Tribunal Penal de París el condemnés a ell i a quatre homes més a penes d’entre 20 anys i cadena perpètua pel segrest a Síria de 25 periodistes i treballadors humanitaris occidentals entre el 2012 i el 2014, actes de tortura i barbàrie en banda organitzada i relació amb el grup terrorista Estat Islàmic. El tribunal va dictaminar que aquest gihadista francès nascut a Roubaix haurà de complir 30 anys de presó, 22 privats de llibertat. Aquesta condemna se suma a la pena rebuda el 2019 per l’atemptat contra el Museu Jueu de Brussel·les.

Notícies relacionades

Nemmouche va ser una peça fonamental dins el terrorisme islàmic europeu, ja que les autoritats creuen que va ser el primer d’una llarga llista de gihadistes d’Estat Islàmic que va tornar a Europa des de Síria per cometre un atac i un dels homes més perillosos dins de l’organització. Els experts el defineixen com un "veritable sociòpata mancat de tota empatia".

A Nemmouche el van reconèixer els mateixos periodistes francesos després de l’atac al Museu Jueu de Brussel·les el 2014. Els periodistes Didier François, Edouard Elias, Nicolas Hénin i Pierre Torres el van reconèixer per la foto publicada a la premsa i per la veu. Els quatre van ser segrestats el juny del 2013, juntament amb 25 periodistes més, entre els quals es trobava el periodista d’EL PERIÓDICO Marc Marginedas.