Wall Street suma guanys en una setmana turbulenta

L’Ibex recula un 1,1% durant els últims cinc dies i el dòlar cau amb força

Wall Street suma guanys en una setmana turbulenta
2
Es llegeix en minuts

Wall Street va acumular guanys malgrat viure una de les setmanes més turbulentes que es recorden a la borsa, marcada per l’escalada aranzelària entre els EUA i la Xina dins de la guerra comercial iniciada pel president nord-americà, Donald Trump. La sessió d’ahir va acabar amb avenços entorn del 2% en els principals indicadors. Així, en el còmput de les últimes cinc jornades, el tecnològic Nasdaq acumula una pujada del 7%, l’S&P 500 progressa gairebé un 6% i el Dow Jones fa un notable 5%, segons recull Efe.

Malgrat que la Xina va apujar al 125% els aranzels sobre tots els béns dels Estats Units com a colofó a l’intercanvi d’afronts comercials, els mercats es van animar en vista de l’"optimisme" de Donald Trump sobre un acord amb Pequín.

A Espanya, l’Ibex 35 va recular un 1,1% en l’acumulat de la setmana, tot i que va aconseguir mantenir-se per damunt dels 12.000 punts. El selectiu espanyol va tancar la sessió d’ahir amb una lleugera caiguda del 0,18% en els 12.286 punts. Les borses europees van tancar majoritàriament amb retrocessos enmig de la guerra aranzelària.

La divisa nord-americana, el dòlar, queia amb força i va arribar a intercanviar-se cada moneda per 87 cèntims d’euro fins a arribar al seu nivell més baix en gairebé tres anys, mentre que l’or va escalar a nous màxims esperonat per la incertesa fins als 3.200 dòlars per unça.

Borses europees

Notícies relacionades

La treva de 90 dies dels aranzels recíprocs de Trump va donar una treva als mercats, que van frenar les caigudes dijous i també ahir. Malgrat això, les principals places europees van acabar amb pèrdues. Londres va ser l’única que ahir va tenir guanys, del 0,64%, mentre que Frankfurt va caure un 0,92%, Milà un 0,73%, l’índex Euro Stoxx 50 un 0,66% i París un 0,3%. En el conjunt de la setmana, París va perdre un acumulat del 2,34%, l’Euro Stoxx 50 de l’1,87%, Milà del 0,79%, Frankfurt de l’1,3% i Londres de l’1,13%.

Tot i això, el món financer aguanta la respiració davant el conflicte comercial. "La situació continua sent de molta incertesa i encara estem veient la política comercial més proteccionista de fa un segle per part del Govern dels Estats Units", segons assenyala l’analista Manuel Pinto. "No hi ha motius per confiar en una millora del to", van avançar per la seva banda els analistes de Bankinter.