Austràlia sacrifica amb franctiradors 750 coales en una polèmica operació de control
El govern de l’estat de Victòria justifica que la mesura respon a “raons humanitàries”, després dels danys provocats per un incendi forestal

Els coales, juntament amb els cangurs, són l’estendard de la fauna d’Austràlia. Aquesta espècie de marsupials de caràcter afable atrau els amants dels animals al país com si es tractés d’una autèntica atracció turística. No obstant això, la seva supervivència està en joc, i cada any hi ha menys exemplars.
Res d’això ha aturat el govern de l’estat de Victòria a l’hora de prendre la dura decisió d’abatre 750 coales afectats per un incendi amb franctiradors des d’helicòpters, en el marc d’una matança selectiva. El Departament d’Energia, Medi Ambient i Clima de l’estat australià ha argumentat que aquests coales han de rebre l’eutanàsia “per raons humanitàries”.
Els exemplars del Parc Nacional de Budj Bim, on s’està duent a terme aquesta mesura, es van veure afectats per un incendi que va arrasar unes 2.000 hectàrees i els va deixar “greument ferits, deshidratats o al límit de la inanició”, segons expliquen les autoritats.
Més enllà de l’operatiu en si, la duresa del mètode, amb franctiradors i des de l’aire, ha generat una gran polèmica. Tanmateix, la primera ministra de l’estat de Victòria, Jacinta Allan, ha defensat que la decisió es va prendre després d'“avaluacions exhaustives”, segons recull el mitjà Sky News Australia.
Crítiques de grups ecologistes
Notícies relacionadesDiversos grups ecologistes han condemnat la matança, que qualifiquen d’indiscriminada. “No es pot saber si un coala està en mal estat des d’un helicòpter”, ha denunciat Jess Robertson, presidenta de Koala Alliance.
La diputada de l'Animal Justice Party, Georgie Purcell, també s’ha pronunciat al respecte i ha mostrat la seva preocupació per les cries que podrien haver estat víctimes de l’operatiu en un context de declivi poblacional de l’espècie. “No s’està fent cap esforç per comprovar, quan es dispara als coales des d’helicòpters, si tenen cries a la bossa”, ha declarat al Herald Sun.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Final copa del rei Plantada històrica del Madrid a la Copa: ni entrena ni assisteix a les rodes de premsa
- Flick demana protegir els àrbitres abans de la final: "No respectar-los és no tenir fair play"
- Horari i on veure el funeral del papa Francesc per televisió
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina