Milei permet la compra lliure d’armes semiautomàtiques i d’assalt
El president deroga un decret de Menem dels anys 90 que prohibia als ciutadans poder adquirir armament d’ús militar

El consum massiu va tornar a desplomar-se a l’Argentina. Segons la consultora Scentia, les vendes en supermercats van retrocedir un 3,3% interanual durant el maig. Dotze mesos enrere, les compres s’havien reduït un 10% respecte al mateix mes del 2023. El Govern confia que almenys un sector de l’economia es reactivarà ben aviat a partir de l’autorització que tindran els habitants d’aquest país per adquirir armes semiautomàtiques i d’assalt, entre les quals submetralladores. Podran tenir-les a casa malgrat el seu ús militar. El president Javier Milei va decidir derogar un decret dels anys 90 firmat per Carlos Menem que prohibia expressament aquest tipus de provisió personal.
Durant la seva campanya electoral, l’anarcocapitalista s’havia mostrat favorable a acabar amb qualsevol tipus de restricció a la tinença d’armes. La seva ministra de Seguretat, l’exintegrant de la guerrilla urbana Montoneros fa mig segle Patricia Bullrich, també havia predicat a favor d’aquest mateix dret quan ocupava el mateix càrrec al servei del magnat Mauricio Macri (2016-19). «El que vulgui estar armat, que vagi armat», va dir. Milei apunta a fer realitat per complet aquesta aspiració en un país on les enquestes mostren que, més d’un 70% de la població rebutja l’ús civil de les armes de foc. «La població sap bé que un país armat és un país violent», va assenyalar en el seu moment el Centre d’Estudis Legals i Socials (CELS).
Simplificar els tràmits
Notícies relacionadesD’acord amb les dades de l’Agència Nacional de Materials Controlats (Anmac) del març passat, existeixen 919.347 persones amb credencial de legítim usuari (CLU), el requisit indispensable per accedir legalment a una arma. No obstant, més del 65% d’aquestes credencials estan vençudes. El Govern d’ultradreta vol simplificar al mínim els tràmits a partir de l’aplicació telefònica Mianmac. El circuit informal de les armes triplica les que han sigut oficialment declarades. Aquesta era l’estimació de Small Arms Survey el 2017. Per a altres especialistes, el nombre és més alt.
La recent reforma permet immediatament el blanqueig d’unes 2.000 armes semiautomàtiques que no han sigut registrades o van quedar en mans d’hereus després de la mort dels titulars originals. El pas fet per Milei ha sigut saludat per clubs de caça i tir així com armeries que reclamaven la derogació del decret de Menem.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- ART El Govern d’Aragó sol·licita l’execució forçosa de la sentència que ordena el retorn de les pintures de Sixena
- Comissió bilateral El Govern espanyol i la Generalitat pactaran el finançament singular de Catalunya en una reunió el 14 de juliol
- Adéu a la còmoda a l’habitació: la solució per organitzar la roba interior a l’armari sense que ocupi espai
- ACTES REIVINDICATIUS EA TOT EL MÓN ¿Per què se celebra el Dia de l'Orgull Gai el 28 de juny?
- Truc de neteja El botó secret de la rentadora que deixa la roba com si s’acabés de comprar
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+