Diversitat sexual
Policies i guàrdies civils demanen d'acudir amb l'uniforme a la manifestació de l'Orgull
LGTBIpol reclama poder participar amb la indumentària oficial

/
L’Associació Policial per la Visibilitat de la Diversitat Sexual, de Gènere i la Igualtat, LGTBIpol, ha començat una campanya de recollida de firmes a la plataforma Change.org per poder desfilar el 7 de juliol en la manifestació de l’Orgull LGTBI a Madrid vestits ambl’uniforme "de carrer".
"Que els mateixos policies i guàrdies civils que vetllen per la seguretat dels ciutadans, amb els uniformes, també poden participar amb orgull amb bandes o braçalets que visualitzin els colors de l’arc de Sant Martí", justifica LGTBIpol en la plataforma.
Elena Sánchez, membre de la junta directiva de LGTBIpol, ha explicat que aquesta recollida de firmes arriba després d’enviar un escrit "amb temps de sobres" al Ministeri de l’Interior amb aquesta petició, però que en el dia d’avui no tenen resposta. "Hi ha silenci i veiem que ens quedem sense temps", ha lamentat.
Tal com ha recordat l’associació en la petició de Changre.org, va ser l’any passat, coincidint amb el WorldPride, quan una trentena d’agents nacionals, municipals i guàrdies civils van assistir per primera vegada a la manifestació de l’Orgull
."Ho vam fer per reivindicar la visibilitat i la diversitat sexual dins de les forces de seguretat; per explicar a la resta de companys i companyes que existim, que érem allà per lluitar contral’estigma de ser gai, lesbiana, bisexual o transsexual dins del cos”, han explicat.
Amb això volen "enviar un missatge clar i contundentque la diversitat sexual no entén de professions".
Tot i això, van acudir a la manifestació de l’any passat "de paisà". Sánchez ha reiterat que volen desfilar amb l’uniforme "de carrer", no el de gala, que "no es pot portar en una maleta, dona molta calor i per logística faria molta gent enrere
"."Volem que si algú que pertany a les forces i cossos de seguretat (bé sigui cis, heterosexual o LGTBIQ+) vol participar en la marxa de l’Orgull vestit d’uniforme, no hagi d’omplir necessàriament un sol·licitud individual que sigui aprovada a temps pels seus superiors", han puntualitzat.
La seva tasca
Respecte a la tasca que desenvolupen al llarg de l’any, LGTBIpol ha posat de relleu els programes de formació per prevenir l'assetjament escolar, així com la lluita contra els delictes d’odi. "Hem treballat per millorar lleis per al col·lectiu com la violència intragènere", han remarcat
."També hem treballat per ajudar i formar la resta de companys en matèria de diversitat sexual. Per això és important poder participar en la celebració l’Orgull 2018 amb l’uniforme del qual estem orgullosos, sentint-nos també orgullosos de la nostra orientació afectivosexual", han explicat tot seguit.
Notícies relacionadesFinalment, apel·len al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska. "Pot entendre com nosaltres el que estem demanant i pot posar-ho fàcil per fer que aquest 2018 visquem l’Orgull com es viu ja en desenes de països", conclouen.
Per la seva part, des d’Arcópoli han informat que "secundaran totalment aquesta proposta", que ja van recolzar l’any passat al WorldPride.
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Gairebé dos milions de persones La retransmissió de la Copa del Rei a TV3, l’emissió en directe més vista de la temporada
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Successió papal La batalla per la successió de Francesc entra en la seva fase dura (i no t’ho ha explicat la pel·lícula Cònclave)