'CAS MÀSTER'
El rector de la URJC testifica per les irregularitats del màster de Cifuentes
La jutge també interrogarà la vicerectora de Planificació
El rector de la Universitat Rei Joan Carles de Madrid (URJC), Javier Ramos, declararà aquesta tarda com a testimoni en el cas en el qual s’investiguen presumptes irregularitats en el màster en Dret Autonòmic que hauria cursat l’expresidenta de la Comunitat de Madrid Cristina Cifuentes el 2012, han informat fonts jurídiques.
La jutge Carmen Rodríguez-Medel, al capdavant del Jutjat d’Instrucció número 51 de Madrid, ha citat Ramos perquè expliqui els motius pels quals la universitat va interposar una denúncia davant de la Fiscalia de Móstoles, així com perquè detalli la seva gestió després que es conegués la polèmica.
També està citada com a testimoni la catedràtica Pilar Charro, secretària general de la Rei Joan Carles. Aquesta testimoni, que custodiava les actes, va denunciar 24 hores abans que es publiqués la notícia que va destapar el cas el robatori del seu ordinador.
Així mateix, segons les mateixes fonts, la jutge d’instrucció Rodríguez-Medel interrogarà aquesta tarda el vicerector de Planificació i Estratègia de la URJC, Andrés Martínez.
En la causa penal s’investiga un presumpte delicte de falsificació documental en relació amb l’acta en el qual consten les convalidacions d’assignatures amb firmes falsificades.
Després d’esclatar el cas el 21 de març, el rector va oferir una roda de premsa, juntament amb el director del màster, Enrique Álvarez Conde, i el professor d’una de les assignatures, Pablo Chico de la Cámara, en la qual van afirmar que no hi havia cap irregularitat en el títol de màster de Cristina Cifuentes.
Notícies relacionadesPoc després, la Rei Joan Carles va acordar obrir una informació reservada per aclarir els fets i determinar-ne les possibles responsabilitats. Amb les indagacions, es va presentar una denúncia davant de la Fiscalia de Móstoles, després de detectar-se indicis de delicte, que es va unir a la dels estudiants.
Recentment, la fiscalia va obrir una investigació per aclarir la denúncia que va interposar Podem contra el rector per prevaricació i suborn en un conveni de cessió de l’hangar de la institució a la companyia European Airline Training Center (EATC).
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova