'Cas Màster'

Álvarez Conde demana a la jutge que resolgui ja tots els recursos pendents

L'exdirector de l'Institut de Dret Públic s'ha queixat de la tardança per resoldre les impugnacions

zentauroepp42600129 urjc180415175206

zentauroepp42600129 urjc180415175206 / Rodrigo Jimenez

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / Agencias

L’exdirector de l’Institut de Dret Públic (IDP) de la Universitat Rei Joan Carles de Madrid (URJC) Enrique Álvarez Conde ha sol·licitat a la jutge d’instrucció número 51 de Madrid que resolgui els diferents recursos de reforma que té pendent sobre la taula en relació amb la causa que instrueix sobre alguns estudis de postgrau en aquesta universitat, han informat fonts jurídiques.

En un escrit dirigit aquest dilluns al Jutjat, la defensa d’Álvarez Conde es queixa de la tardança de la jutge a resoldre les impugnacions cap a diferents actuacions.

Fins en tres ocasions, Álvarez Conde s’ha negat a declarar, al·legant que estan pendents diversos recursos de reforma i en apel·lació davant de l’Audiència Provincial de Madrid. També està citat a declarar, però encara sense data, per la causa oberta en relació amb el màster que va cursar l’exministra de Sanitat Carmen Montón.

La jutge espera que la Fiscalia de Madrid es pronunciï sobre la manera en què ha de procedir en la causa després que la Fiscalia del Tribunal Suprem s’oposés que el president del PP, Pablo Casado, sigui investigat al considerar que la investigació és prospectiva i sense indicis sòlids.

Després d’això, la jutge ha dirigit diverses providències al Ministeri Públic perquè es posicioni respecte a si calarxivar les causes dels alumnes que van fer el màster de Casado i de Cifuentes en circumstàncies similars.

Conde, peça nuclear

Álvarez Conde és considerat la peça nuclear de la investigació que dirigeix Rodríguez Medel. En la seva exposició raonada davant del Suprem, la jutge va situar Conde coml’"ordidor" del procés que va culminar en els cursos acadèmics del 2008-2009 i 2011-2012 amb el regal del títol del màster en Dret Autonòmic a "un grup escollit d’alumnes" per la seva rellevància política.

Notícies relacionades

Així, parlava que es tractava d’un entramat en què "tots guanyaven" i en el seu cas li permetia "la supervivència" del postgrau i augmentar-ne el prestigi.

Medel manifestava que Conde "té el domini de dret de qualificar arbitràriament la major part d’aquests crèdits (professor en tres assignatures) i el domini de fet dels crèdits restants, ja que exerceix una autoritat inqüestionable sobre la seva deixebla principal", en al·lusió a la professora Alicia López de Los Mozos, també investigada.