Festa feminista
Autoritzen diverses manifestacions del 8-M a Madrid amb menys de 500 persones
No hi haurà concentració multitudinària com el 2020, però Franco «no se’n penedeix» perquè «no hi havia motius objectius» per prohibir-la

La Delegació del Govern a Madrid ha rebut i autoritzat «algunes» peticions d’organitzacions feministes per manifestar-se pel Dia Internacional de la Dona (8-M) per ser concentracions de menys de 500 persones que «mantenen els paràmetres exigibles» en la situació sanitària. En una entrevista a Onda Madrid, el delegat del Govern a Madrid, José Manuel Franco, ha assenyalat que han rebut ja «alguna» petició de manifestació per al 8 de març, totes elles d’organitzacions feministes, i que «de moment» no ha arribat cap sol·licitud de partits polítics ni de «persones rellevants concretes».
«Les que hem rebut fins ara no s’han prohibit perquè mantenen els paràmetres exigibles ara mateix en aquesta situació de pandèmia» respecte a les mesures «que es comprometen a adoptar», com la distància social, «i també, el més important, són manifestacions de menys de 500 persones», ha explicat.
La Conselleria de Sanitat, segons ha recordat el delegat, desaconsella concentracions de més de 500 persones. «Nosaltres estem seguint al peu de la lletra aquesta recomanació» perquè «hem de complir les normes» i perquè «hem d’ajudar a preservar la salut dels madrilenys», ha afegit.
Menys de 500
Notícies relacionades«El que farem per a aquelles organitzacions que pretenguin portar més [de 500] persones el dia 8 de març, és parlar-hi i demanar-los que reflexionin, que busquin altres vies per manifestar-se», ha comentat el delegat del Govern, que pretén «buscar entre tots fórmules alternatives perquè aquesta justa reivindicació del dia 8 de març no impliqui un atemptat, entre cometes, contra la salut».
Sobre això, ha afirmat que no hi haurà una concentració multitudinària com la del 8-M del 2020, de la qual assegura que no es «penedeix» haver autoritzat perquè «no hi havia cap motiu objectiu» per prohibir-la i haver-ho fet hauria sigut «prevaricar». «Estic satisfet d’haver fet el que es va fer en aquell moment», ha dit Franco, que reconeix que es va poder ocasionar «algun contagi extra».
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Barcelona, protagonista Comsa i FCC executaran la fase final del Hall Zero
- TELEVISIÓ I MAS Creu de Sant Jordi
- ‘PLAY-OFF’ DE L’EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça dona mostres de debilitat a Mònaco i cau