Cooperació internacional
Mataró acull quatre nens sahrauís durant l’estiu
La iniciativa ‘Vacances en pau’ es reprèn després de dos anys d’inactivitat per culpa de la pandèmia

Mataró (Maresme) acull quatre nens sahrauís en el marc del projecte ‘Vacances en pau’, una iniciativa que el municipi reprèn després de dos anys d’inactivitat per la pandèmia.
La regidora de Cooperació i Desenvolupament, María José Pérez, va rebre els quatre nens que es troben a Mataró aquest estiu amb famílies d’acollida. La trobada es va fer a la Biblioteca Pompeu Fabra on els nens van rebre un conte de Les Santes com a obsequi. A més, també hi van participar els nens que es troben a Argentona i Dosrius.
Els nens sahrauís viuen durant el curs escolar amb les seves famílies als campaments de refugiats en les proximitats de la ciutat algeriana de Tindouf, en una de les zones més inhòspites del desert del Sàhara.
Notícies relacionadesDurant la seva estada a Mataró, que és de 40 dies aproximadament, se’ls fan revisions mèdiques i anàlisis nutricionals. D’altra banda, la convivència amb la família d’acollida i el seu entorn permet sensibilitzar la població de les condicions que està patint el poble sahrauí des de fa ja més de 40 anys.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Els bojos són ells, ells
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Kounde decideix una final apoteòsica
- Flick despulla el Madrid (cap. III)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- Gairebé dos milions de persones La retransmissió de la Copa del Rei a TV3, l’emissió en directe més vista de la temporada
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres