Premis ‘Antena TrenLab’
El binomi Mataró-Renfe impulsa la innovació sobre mobilitat a la capital del Maresme
El TecnoCampus, epicentre universitari local, presenta nova edició d’uns guardons en què participa l’operadora de transport
Una partida de 384 milions del pacte Estat-Generalitat anirà destinada a pacificar la N-II al Maresme
La Policia de Mataró ‘desocupa’ un local que presentava «greus deficiències»

Mataró, a través del TecnoCampus com a epicentre universitari de la capital del Maresme, s’ha marcat com a directriu de ciutat innovar en matèria de mobilitat, objectiu per al qual cobra rellevància el vincle de la ciutat catalana amb Renfe.
Mostra d’això ha sigut la trobada entre el president de Renfe, Raül Blanco, i de l’alcalde de Mataró, David Bote (PSC), aquest dilluns 17 de juliol per presentar la segona edició dels premis ‘Antena TrenLab Mataró’, els quals s’han posat de manifest a les instal·lacions amb el mateix nom del TecnoCampus, el propòsit del qual és «impulsar solucions innovadores en l’àmbit de la mobilitat», segons relata el centre universitari en un comunicat.
‘Antena TrenLab Mataró’ és el primer node territorial de la xarxa que impulsa Renfe com a espai d’innovació oberta i emprenedoria en mobilitat sostenible que s’ubica al TecnoCampus.
A més de llançar la segona convocatòria dels premis, durant l’esdeveniment s’ha presentat la nova web del projecte, que permet seguir l’agenda d’activitats i novetats de l’ecosistema de mobilitat sostenible, així com les característiques de la segona edició dels premis i testimonis de les empreses de la primera.
Prèviament, durant una visita a l’estació de Renfe de Mataró, Blanco i Bote han pogut conèixer de la mà dels seus impulsors les propostes desenvolupades en els últims sis mesos pels guanyadors de la primera edició dels premis, les marques Cactus, Wipass, Drukatt i Hypervisoul.
Les categories dels premis
Amb una dotació de 150.000 €, els premis s’articulen entorn de quatre categories:
‘Railway Station Experience’, enfocat en la recerca de solucions que afavoreixin l’accessibilitat universal a les persones (40.000 €).
‘Railway Station Experience’,accessibilitat universal
‘Costumer happiness’, orientat a desenvolupar solucions que facin possible l’adequació i adaptabilitat del transport ferroviari als diferents usos i necessitats de mobilitat (40.000 €)
‘Costumer happiness’,
‘Safety Rail’, que pretén millorar les condicions de seguretat, especialment des de la perspectiva de gènere (40.000 €).
‘Safety Rail’,
‘Keep it open!’ que pretén buscar noves empreses que puguin inspirar amb solucions disruptives que encara no estiguin implementades àmpliament al sector ferroviari (30.000 €).
‘Keep it open!’
A més de la dotació econòmica, està previst que les quatre empreses guanyadores gaudeixin d’un procés d’acceleració de la solució de sis mesos que inclou la possibilitat de testejar la solució en l’entorn de Mataró i el Maresme, tal com han fet les empreses en la primera edició.
Llegeix totes les notícies de Mataró a EL PERIÓDICO Mataró
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe