Els tècnics intenten evitar la sortida d'aigua contaminada de Fukushima després del pas del tifó 'Malakas'

Imatge aèria dela central nuclearde Fukushima, l’agost passat. /
L'empresa propietària de la central nuclear de Fukushima està bombant aigua subterrània de l'accidentada planta per evitar que l'aigua contaminada es desbordi després de les copioses pluges que ha deixat en una gran part del Japó el tifó 'Malakas'.
A les 9.00 hora local (00.00 GMT) el nivell de l'aigua subterrània continguda als dics al voltant de la planta superava el nivell del mar, i per tant "és possible" que s'hagi filtrat, ha indicat a Efe una portaveu de Tokyo Electric Power (Tepco).
Tepco, que de moment descarta adoptar altres mesures, va començar a bombar el fluid dimarts a la nit i continua amb el procés mentre mesura els nivells de substàncies radioactives a l'aigua i monitoritza el nivell per evitar que segueixi augmentant.
'Malakas', el setzè tifó de la temporada 2016 al Pacífic que es va convertir en un sistema de baixa pressió durant la nit, ha deixat pluges torrencials en gran part de l'arxipèlag que han afectat greument pobles i infraestructures i han causat almenys un mort, dos desapareguts i més de 30 ferits.
CRESCUDA DELS RIUS
Una dona va morir a l'hospital després de ser trobada en un cotxe submergit en un pas subterrani al centre del Japó, mentre que un nen de 6 anys i un home de 66 estan desapareguts al ser arrossegats per la crescuda de rius a les prefectures de Nagano (centre) i Hyogo (oest), ha informat la cadena pública NHK.
Notícies relacionadesLa localitat de Nobeoka, a la prefectura de Miyazaki, continua aquest dimecres inundada gairebé en tota la seva extensió, i un pont de Tarumi (prefectura de Kagoshima, sud-oest) ha quedat completament destruït per una crescuda d'aigua.
'Malakas', que va deixar més de 200 vols cancel·lats i va forçar les autoritats a emetre recomanacions d'evacuació per a unes 680.000 persones dimarts, és el sisè tifó a tocar terra al Japó aquest any, la segona xifra anual més elevada des que l'agència meteorològica del país asiàtic (JMA) va començar els registres el 1951.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Almenys tres ferits per una allau a Naut Aran
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- El submercat dels pisos amb ocupes inclosos prolifera a Barcelona
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- EL PORTER RETALLA TERMINIS Ter Stegen s’incorpora al grup per acabar la temporada amb el Barça
- Multimèdia | ¿És la universitat un negoci? Així evolucionen la pública i la privada a Espanya
- Pressupostos prorrogats El PSC admet que la negociació de la segona ampliació de crèdit amb ERC i els Comuns «està verda»
- Oportunitat de lideratge Catalunya oferirà 78 places per a científics de màxim nivell dels EUA amb un pressupost de 30 milions d’euros