La Vall d'Aran demana el trasllat de l'os Goiat després d'haver patit els seus atacs
Les autroridades alerten de la "intranquil·litat social" que s'ha estès per la comarca
El ple del Conselh Generau d’Aran ha decidit, per unanimitat de tots els grups polítics, demanar a la Generalitat la captura de l’os Goiat. Aquesta decisió s’ha pres després dels reiterats atacs mortals que aquest animal ha dut a terme en ramats de la Vall d’Aran. A aquest fet s’afegeix que molts dels atacs s’han produït a prop de nuclis habitats. El Conselh assenyala que els atacs han provocat "intranquil·litat social".
L’euga atacada pel Goiat.
El Goiat és l’únic exemplar localitzat de manera permanent a través d’un collar amb emissor GPS. L’animal va arribar al Pirineu català, concretament al Pallars Sobirà, el juny del 2016 procedent d’Eslovènia. El Goiat havia de reemplaçar l’envellit Pyros, l’altre mascle que va arribar d’Eslovènia el 1997.
El síndic d’Aran, Carles Barrera, ha explicat que les autoritats araneses només tenen la responsabilitat del seguiment i de les indemnitzacions dels atacs d’ossos i que en cap cas no poden decidir de manera unilateral mesures de captura i trasllat de qualsevol exemplar considerat conflictiu. Barrera ha afegit que aquesta decisió l’ha de prendre la Generalitat.
Un poltre atacat pel Goiat.
A l’abril es van registrar els primers atacs d’aquest any contra bresques i animals. En concret, van ser dos ruscs i una euga al terme municipal de Bausen. En els dos casos, els atacs van coincidir amb la presència als voltants del Goiat.
Al límit del poble
Notícies relacionadesA començaments de maig, el Conselh Generau d’Aran va constatar dos atacs més a una ovella i a un corder en una finca propera a Betlan, al municipi de Vielha e Mijaran, just al límit del poble amb els prats. Segons el Conselh, l’atac es va produir en una finca protegida pel sistema de pastor elèctric.
A finals de maig es van registrar a la Vall d’Aran tres atacs més a bestiar. A començaments de juny, diversos ramaders van denunciar nous atacs a animals.
- Una segona Casa Orsola a l'Eixample: Barcelona investiga la compra i buidatge d'una finca que va burlar el tanteig i retracte
- Apunt El mitjó de Mbappé
- Adéu al mite de les 8 hores: La ciència revela les hores de son per a una salut òptima
- Predicció meteorològica Una massa d’aire polar portarà fred, pluja i neu a Catalunya a partir de divendres
- L’Audiència de Girona avala els desallotjaments exprés
- Nou cicle republicà Els crítics d’ERC es reactiven per condicionar el nou full de ruta de Junqueras
- Possible corrupció La CUP demana a Antifrau que investigui l’exdirector de FGC per un presumpte delicte en l’adjudicació de contractes
- Paral·lel Barcelona inicia la rehabilitació de l’històric Teatre Arnau després d’anys d’abandonament
- Violència contra menors El primer any d’implantació del ‘model Barnahus’ gairebé triplica la detecció de maltractament sexual infantil a Catalunya
- Educació a Catalunya Un de cada tres docents catalans opta al pròxim concurs de trasllats, un sotrac que ja tensa els centres