Protestes ‘verdes’
Manifestacions a Barcelona i Madrid per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient
Activistes d’Extinction Rebellion Barcelona s’encadenen a l’interior de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural de la Generalitat
Membres de la mateixa organització ecologista de Madrid tallen la Gran Via per reclamar el reconeixement legal dels «crims ambientals massius»
Una desena d’activistes de l’organització ecologista Extinction Rebellion Barcelona han ocupat aquest divendres a la tarda la seu de la Direcció General de Polítiques Ambientals i Medi Natural de la Generalitat, situada al carrer Provença de la capital catalana. Els ecologistes s’han encadenat a l’interior de l’edifici mentre un centenar es manifestava a l’exterior i tallava el carrer, on s’ha llegit un manifest, segons han informat a Europa Press fonts del col·lectiu.
El moviment exigeix al Govern de la Generalitat una Assemblea Ciutadana pel Clima a Catalunya que permeti als catalans decidir sobre «com fer la transició cap a la neutralitat d’emissions de manera socialment justa», un dia abans que se celebri el Dia Mundial del Medi Ambient.
Els activistes han anunciat que no se n’aniran de l’edifici fins a aconseguir una reunió amb la consellera d’Acció Climàtica, Teresa Jordà, i han criticat que «el Govern no està adoptant un posicionament prou contundent davant la crisi climàtica».
Protesta també a Madrid
Per la seva banda, membres de la mateixa organització ecologista de Madrid han tallat aquest divendres la Gran Via en una acció per simbolitzar un funeral de les espècies i reclamar el reconeixement legal dels «crims ambientals massius».

El moviment internacional s’ha unit a la fundació Fibgar a la campanya internacional Stop ecocidi per reclamar el reconeixement legal del crim d’ecocidi en el dret internacional. L’organització ha recordat que en només un any desapareixen les espècies animals que s’haurien perdut en 100 anys i el 40% de les espècies vegetals estan en risc d’extinció. «El ritme d’extinció s’accelera», segons l’entitat.
En tràmits de ser reconegut a Bèlgica i França
Extinction Rebellion ha recordat que Bèlgica va sol·licitar el 30 de desembre del 2020 que l’ecocidi s’inclogués al Tractat de Roma que regula el dret internacional i ja està tramitat el reconeixement d’aquest crim en el seu propi dret nacional i a França, el juny 2020, va ser la ciutadania, reunida en assemblea ciutadana climàtica, que va demanar al Govern i al Parlament el reconeixement jurídic immediat de l’ecocidi i dels límits planetaris.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump