Innovació nipona
Així és el tren japonès que funciona amb caldo de porc
El ferrocarril Takachiho Amaterasu canvia el combustible tradicional per biodièsel elaborat amb sopa ramen
Utilitzen pinyols d’oliva com a combustible per a avions

El ferrocarril Takachiho Amaterasu ha canviat el combustible dels seus combois turístics per un biodièsel elaborat amb sopa ramen feta amb os de porc. Això ha ocorregut a la ciutat japonesa de Takachiho (província de Miyazaki), on els esforços cap a la descarbonització fan que ara els gasos del tub d’escapament facin olor d’arròs fregit. Segons el diari ‘Sankei News’, el fum «és menys dens i ha sigut ben rebut pels passatgers».
Aquest combustible biodièsel havia sigut testat per primera vegada a l’agost en substitució de l’oli lleuger, una proesa que ha sigut desenvolupada per l’empresa de transport de la província de Fukuoka, Nishida Shoun.
L’empresa ho ha aconseguit amb un sistema que separa el llard de porc de la sopa ramen i després es recull allò que sobra, que és la matèria primera d’aquest nou combustible. Seguidament, es refina mitjançant un mètode especial perquè no s’endureixi.
El tren consta d’un vagó de conducció amb motor dièsel i dos vagons de passatgers que poden transportar un total de 60 persones. Els combois realitzen un recorregut d’anada i tornada d’uns 5 quilòmetres en 30 minuts.
Una altra curiositat és que durant el trajecte els conductors bufen bombolles de sabó i projecten llums als túnels, habitualment per entretenir els passatgers. Tanmateix, el més destacat del ferrocarril Amaterasu és la vista des del pont ferroviari Takachiho, de 105 metres d’altura.
Notícies relacionadesFinalment, el túnel és el punt on més es pot notar l’olor de combustible biodièsel derivat de la sopa d’ossos de porc. Segons el mig japonès ‘NHK’: «Quan sents l’olor al teu voltant... ¡Oh! ¡Realment fa olor d’arròs fregit, de sopa tonkotsu!».
Takachiho Amaterasu Railway!! Widespread of the natural view!! pic.twitter.com/FQ0LvWe5c6
— B14Z1NG P4NTH5R (@b14z1ng) 20 de diciembre de 2019
«En el futur, m’agradaria produir combustible biodièsel a partir de l’oli utilitzat recollit a Takachiho», explica Hiroyoshi Saito, director general de Takachiho Amaterasu Railway.
- Obituari Mor Pere Heredero, històric restaurador de Barcelona i amo durant mig segle del bar Versalles
- Perfil Qui era Seankese Johnson, el pilot de l’helicòpter accidentat a Nova York?
- Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicològia de Catalunya: "El missatge de Marian Rojas Estapé és fals i cruel"
- Gestió hídrica Les dessalinitzadores produeixen al 90% malgrat que haurien d’estar al 30% segons el pla de sequera
- Miguel Bosé: "No soc ‘woke’, no soc beneit, ni ho seré mai"
- A Horta-Guinardó El cost per reparar una caldera deixa sense aigua calenta una guarderia pública de Barcelona
- Entendre-hi més Pisos turístics a Barcelona: de 81 el 2005 a 10.327 el 2024
- Accident mortal Moren dos motoristes al xocar amb un cotxe que va envair el carril contrari a Riudarenes
- Mapi León, sancionada amb dos partits després de l'acció polèmica al derbi
- Tennis Alcaraz es corona a Montecarlo