Aquest és el vaixell més gran 100% elèctric del món: 2.100 passatgers i 225 cotxes

L'empresa sud-americana Buquebús està ultimant l'impressionant ferri que unirà Argentina i Uruguai l'any vinent

Estat en què es trobava fa uns dies la construcció del vaixell

Estat en què es trobava fa uns dies la construcció del vaixell / Tasmania Incat

2
Es llegeix en minuts

Desmentint aquells que asseguren que les bateries elèctriques no són un sistema prou potent per impulsar grans vaixells, l'empresa sud-americana Buquebús ha demostrat que sí que és possible. Ja està a punt de sortir de les drassanes d'Austràlia on s'ha fabricat al llarg dels darrers mesos el vaixell més gran existent a la Terra impulsat per bateries i, per tant, amb zero emissions.

El vaixell unirà Argentina i Uruguai a partir de l'any vinent i constituirà la demostració palpable que la propulsió neta ja ha arribat als grans vaixells, no només a petites embarcacions. La seva presentació constituirà, doncs, un fet històric cap a la descarbonització del sector marítim. Tasmania Incat és l'empresa que ja li està donant els últims retocs.

Aspecte que tindrà el vaixell una vegada botat /

Buquebús

El vaixell, que es dirà 'China Zorrilla', tindrà capacitat per transportar 2.100 persones, entre tripulació i passatgers, i 225 cotxes, a més d'acollir una àrea comercial de més de 2.000 metres quadrats de superfície.

Vuit motors elèctrics li permetran assolir una velocitat màxima de 25 nusos, uns 46 quilòmetres per hora

El sistema motor del vaixell és obra de l'empresa Wärtsilä, que ha dissenyat i construït el conjunt de bateries i els hidrojets. Concretament, el ferri tindrà vuit motors elèctrics d'imant que alimentaran uns altres jets d'aigua. Aquests hidrojets permetran impulsar el vaixell fins a una velocitat màxima de 25 nusos, és a dir, uns 46 quilòmetres per hora.

La bateria està constituïda per un lot de 40 Mwh. No només això, el vaixell està equipat amb un sofisticat sistema de càrrega ràpida, que li permetrà recarregar la bateria en cada parada que realitzi, gràcies al sistema de corrent continu que ha dissenyat l'esmentada empresa.

Imatge del vaixell en la drassana /

Tasmania Incat

L'estalvi que suposaran les bateries a mitjà termini, en prescindir totalment de combustible convencional, faran totalment rendible el vaixell, segons Buquebús, que inaugura així una nova era en el transport de viatgers.

170 milions de dòlars

Actualment, el sector marítim té davant seu un desafiament d'enormes proporcions. Encara que l'Organització Marítima Internacional s'ha compromès a descarbonitzar el sector al voltant del 2050, la veritat és que el volum actual de trànsit marítim i el retard dels plans per aconseguir aquest objectiu fan desconfiar la majoria d'experts sobre la viabilitat d'aconseguir aquest fi. No obstant això, és possible i Buquebús està a punt de demostrar-ho.

La construcció del 'China Zorrilla' és resultat d'un acord de finançament signat aquest mateix estiu, quan el vaixell ja estava molt avançat, entre l'empresa Buquebús, el banc Santander de l'Uruguai i la Corporació Financera Internacional, que depèn del Grup Banc Mundial, per un import total de 170 milions de dòlars.

El ferri rep el seu nom de la popular actriu uruguaiana que va realitzar la major part de la seva carrera a Argentina i que era una passatgera freqüent de la companyia.

Notícies relacionades

Contacte de la secció de Medi Ambient:

crisisclimatica@prensaiberica.es