El nou mapa de la xarxa de bus de Barcelona tindrà 97 línies
Al final del procés hi haurà 43 línies convencionals; 28 d'altes prestacions, 12 de les quals s'introduiran durant el pròxim any i mig, i 26 de proximitat i de bus de barri
xarxa-bus-completa
El procés de desplegament de la nova xarxa de bus culminarà durant el pròxim any i mig amb la introducció de 12 noves línies d'altes prestacions. Amb aquestes línies, la xarxa definitiva del servei de bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) inclourà un total de 97 línies, 28 de les quals seran d'altes prestacions, 43 seran convencionals i 26 de proximitat i de bus de barri.
El desplegament per introduir les 12 noves línies d'altes prestacions, l'anomenada nova xarxa de bus, es farà en dues fases: la primera, la tardor del 2017, i la segona, la tardor del 2018.
Dotada d'autobusos d'altes prestacions, les línies de la nova xarxa de bus destaquen pel fet de tenir una nomenclatura que les fa més fàcils d'utilitzar i perquè són més eficients i tenen més connectivitat i més cobertura en algunes zones de la ciutat. Amb la implantació definitiva, el 95% dels veïns tindran una línia d'altes prestacions a menys de 300 metres de casa.
PARTICIPACIÓ CIUTADANA
El projecte per al desplegament final de la nova xarxa de bus s'ha dut a terme amb un ampli procés d'informació i debat entre les entitats i el veïnat. “Aconseguim una xarxa de transport públic de superfície adaptada a les necessitats dels veïns i les veïnes”, ha destacat la tinent de alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz. Per la seva part, la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha explicat que es tracta d'una proposta que “es va plantejar a escala tècnica, però que es treballa des del territori”. S'han fet disset sessions territorials, a més d'una sessió amb el Pacte per la Mobilitat i, també, amb els membres del Consell de les Persones Grans. “Som molt conscients que el bus dona servei de manera preferent a aquest col·lectiu”, ha afegit Vidal.
En el procés de debat i participació, tant presencial com a través de la plataforma de participació Decidim Barcelona, hi han participat 1.750 veïns, que han aportat 384 propostes. D'aquestes intervencions, el 60% han sigut suggeriments de millora a incorporar en el projecte o aclariments de dubtes. Entre les peticions que s'han afegit destaquen ajustos de parades, ajustos de recorreguts, sincronització de semàfors o una campanya de comunicació i difusió a tots els barris de la ciutat.
En dos anys hi haurà “un abans i un després en el transport públic”, segons ha assegurat Janet Sanz. D'acord amb les dades de TMB, el creixement global de les línies de la nova xarxa de bus en nombre d'usuaris és d'un 50%.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Alimentació L’oli d’oliva torna a pujar de preu aquest 2025 després de nou mesos de descensos
- Investigació oberta dels Mossos VÍDEO | Por a la Mina i bales als pisos després d’un tiroteig entre dues famílies: «Van ser cinc minuts interminables»
- Lluita contra el frau Les entitats hauran de declarar a Hisenda els pagaments fets amb una targeta si el total supera els 25.000 euros a l’any
- Noves mesures Barcelona vol controlar els tancaments i obertures de locals comercials amb un cens automàtic