
Infants juguen a les instal·lacions duna de les escoles bressol municipals de Barcelona. /
Comença el període de preinscripció a les 105 escoles bressol municipals per al curs 2024-2025. El procés, que romandrà obert fins al dijous 16 de maig, es tramitarà de manera telemàtica a través del portal de tràmits de l'Ajuntament de Barcelona.
Excepcionalment, les famílies que no puguin presentar les sol·licituds de manera telemàtica poden fer-ho de manera presencial sol·licitant cita prèvia a l'escola escollida com a primera opció. La sol·licitud de cita prèvia s'ha de fer trucant o escrivint un correu electrònic a l'escola escollida abans del 16 de maig.
El calendari del procés de preinscripció per al curs 2024-2025 és el següent:
Període de presentació de sol·licituds: del 3 al 16 de maig de 2024, ambdós dies inclosos.
Publicació de la llista provisional de sol·licituds de preinscripció: el divendres 24 de maig de 2024.
Període de presentació de reclamacions: del 27 al 31 de maig de 2024, ambdós dies inclosos.
Publicació de la llista definitiva de sol·licituds de preinscripció: el dimarts 4 de juny de 2024.
Dia del sorteig del número de desempat: el dimecres 5 de juny de 2024 a les 11.30 hores al saló d'actes de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona (Plaça d'Espanya, 5).
Publicació de la llista d'admesos i, si escau, de la llista d'espera: el dijous 13 de juny de 2024.
Període de matriculació: del 14 de juny al 21 de juny, ambdós dies inclosos.
En aquest cas, les direccions de les escoles bressol municipals trucaran directament a les famílies per donar cita prèvia. Les sol·licituds presentades després de finalitzar el període de presentació de sol·licituds s'admetran, però es farà constar que s'han presentat fora de termini. Aquestes sol·licituds s'hauran de presentar a l'escola escollida com a primera opció, amb cita prèvia.

Alumnes de l'escola municipal de música Sant Andreu. /
Escoles municipals de música
A més, del 30 d'abril al 8 de maig es poden presentar les sol·licituds per a nou alumnat a les escoles de música de Barcelona per al curs 2024-2025. L'oferta és de 620 places en total a les cinc escoles municipals, distribuïdes per grups d'edat i especialitats instrumentals, incloent els programes de llarga durada i els tallers de durada anual. Com a novetat, destaca l'escola de música Sant Andreu - Mestre Pich Santasusana, que es traslladarà a la nau central del recinte de Fabra i Coats.
Notícies relacionadesEl calendari del procés de preinscripció és el següent:
Període de preinscripció: del 30 d'abril al 8 de maig de 2024, ambdós dies inclosos.
Publicació de la relació d'inscrits: el 10 de maig, a partir de les 17.00 hores.
Convocatòries per a la realització d'exercicis musicals: del 14 al 24 de maig de 2024, ambdós dies inclosos.
Publicació de l'alumnat admès: el 11 de juny de 2024, a partir de les 17.00 hores.
Període de matriculació per al nou alumnat admès: del 12 al 20 de juny de 2024, ambdós dies inclosos.
El procediment es pot fer de manera telemàtica a través dels webs de les escoles municipals de música. També es pot presentar de forma presencial sol·licitant cita prèvia mitjançant el correu electrònic de l'escola escollida o a través del telèfon, d'acord amb els horaris de secretaria que s'indiquin als webs de les escoles: EMM Can Fargues, EMM Can Ponsic, EMM Eixample - Joan Manuel Serrat, EMM Nou Barris i EMM Sant Andreu - Mestre Pich Santasusana.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Sacsejada des de Washington Trump ultima entre incògnites la gran escalada de la guerra comercial global
- Sentència «explosiva» a França La justícia inhabilita Le Pen cinc anys per desviació de fons públics
- Repsol negocia amb els EUA fórmules per evitar la seva sortida de Veneçuela
- 080 Barcelona redobla la seva aposta per traspassar les fronteres
- La passarel·la barcelonina La venda de roba s’estanca el 2024 en l’enèsim repte del negoci de la moda